یکشنبه ۱۳۹۵/۰۶/۱۴

فصيحي رامندي در اجلاس جهاني راه ابريشم:

اجلاس جهاني راه ابريشم موجب شكوفايي اقتصادي شهرهاي مسير اين جاده كهن و معرفي فرهنگ كهن آنها در سطح بين المللي خواهدشد/پايبندي كشورهاي مسير جاده ابريشم به 12 اصل برابري و برادري در دين اسلام، زمينه ساز صلح جهاني خواهد شد

بدون شك برقراري و تداوم روابط شهرهاي مسير جاده ابريشم با جهت دهي مناسب و مشاركت هرچه بهتر شهروندان خواهد توانست بر شكوفايي اقتصادي شهرهاي در مسير جاده و معرفي فرهنگ كهن آنها در سطح بين المللي تأثيرات شگرفي داشته باشد.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ فرج ا... فصيحي رامندي در دومين روز از برگزاري اجلاس جهاني راه ابريشم كه هم اكنون در شبستان اميرالمومنين مسجد النبي درحال برگزاري است، درسخناني ضمن خيرمقدم به ميهمانان داخلي و خارجي اظهارداشت: بدون شك برقراري و تداوم روابط شهرهاي مسير جاده ابريشم با جهت دهي مناسب و مشاركت هرچه بهتر شهروندان خواهد توانست بر شكوفايي اقتصادي شهرها و معرفي فرهنگ كهن آنها در سطح بين المللي تأثيرات شگرفي داشته باشد.

وي در ادامه با بيان اينكه از نگاه ما مسلمانها همه انسانها در خلقت برابر و در آئين و دين برادرندو هيچ كس بر ديگري برتري ندارند مگر در انسانيت و تقوا كه تعريف خاص خود را دارد، گفت: برهمين اساس انسانها بايد روابط بين يكديگر را براساس برابري و يا برادري تنظيم كنند و به نظر مي رسد در دنياي امروزي اين روابط به گونه ديگري شكل گرفته و تعريف مي شود.

رئيس پارلمان محلي افزود: امروزه هركس قدرت و دارايي اش بيشتر باشد، درصورت تخلف مي تواند با نفوذ در مجامع بين المللي كه براي گسترش بسط و عدالت و صلح جهاني شكل گرفته اند، خطا و جرم خود را سرپوش بگذارد.

فصيحي رامندي خاطرنشان كرد: اين اجلاس كه براساس ستبقه تاريخي و ارتباط جاده اي شكل گرفته و امروز يازدهمين آن را در شهر تاريخي و فرهنگي قزوين شاهد هستيم، مي تواند روابط بين كشورهاي مسير جاده را برهمان 12 اصل برابري و برادري تنظينم كرده و در جهان درخشش داشته باشد.

رئيس شوراي اسلامي شهر قزوين از كشور بزرگ چين كه در تنظيم روابط كشورهاي مسير پيشگاه بوده تشكر و قدرداني كرد و گفت: ما روابط خود را براساس اصول اعلامي تنظيم كرده و از كشور چين و ساير كشورهاي مسير جاده ابريشم دعوت مي كنيم و خواستاريم با اين اصول و ساختار كه با فطرت و وجدان انساني هماهنگ بوده و مي تواند ضمن برقراري روابط بين كشورها به صلح جهاني كمك كند و از هرگونه ظلم و ستم به دور باشد، پايبند باشند.

 رئيس پارلمان محلي قزوين متذكرشد: درمجموع اجلاس شهرهاي جاده ابريشم مي‌تواند نقطه عطفي در معرفي شهر قزوين درسطح ملي و فراملي به منظور جذب سرمايه و گردشگر باشد و اميد است اين همكاري با تداوم و انسجام بتواند به هم افزايي و توسعه اقتصادي هرچه بيشتر قزوين در چارچوب فرهنگ اسلامي و با مشاركت شهروندان آن بينجامد و نيز علاوه بر روابط تجاري با ايجاد مسيري مناسب براي انتقال فرهنگ غني تاريخي و ارزشهاي اسلامي به ديگر ملل، زمينه برقراري ارتباطات فرهنگي دوستانه و توسعه گردشگري اين شهر با دنيا فراهم شود.   

پايان پيام/2065/شهريور95

تصاویر مرتبط