سه‌شنبه ۱۳۹۵/۰۶/۱۶

غياثوند، رئيس کميسيون شهرسازي شوراي اسلامي شهر قزوين خبرداد:

تقاطع هاي قدس و خليج فارس آماده بهره برداري/کاهش ترافيک شهر و بهينه سازي مصرف سوخت از مهمترين کارکردهاي پلهاي در آستانه افتتاح

رئيس کميسيون شهرسازي شوراي اسلامي شهر قزوين خبرداد: تقاطع هاي غير همسطح قدس و خليج فارس درآستانه بهره برداري قرار دارند.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ حسين غياثوند رئيس کميسيون شهرسازي شوراي شهر در جريان بازديد از روند ساخت تقاطع غيرهمسطح قدس، خليج فارس و با تأکيد براينکه  اظهارداشت: اين پروژه يکي از مهمترين تقاطع‌هاي مهم شرق قزوين است که متصل کننده رينگ ارتباطي يک به دو بوده و ارزش ترافيکي بالايي داشته و ضمن اتمام در افزايش سرعت، کاهش ترافيک و بهينه سازي مصرف سوخت تأثيرگذار است.

رئيس کميسيون شهرسازي شوراي اسلامي شهر قزوين از بهره برداري پل قدس در هفته جاري خبرداد و گفت: تأمين روشنايي و آسفالت نهايي مجموعه به همراه پارکينگ با گنجايش پارک 200 خودرو در زيرپل براي شهروندان و مراجعين بيمارستان قدس درنظر گرفته شده است.

وي با بيان اينکه بالغ بر 20 ماه مدت زمان پيمان قرارداد بوده و تقريبا حدود شش ماه زودتر به بهره‌برداري مي‌رسد، گفت: طول عرشه 260 متر و عرض آن 148 متر بوده و حدود 330 سگمنت درآن کار شده است و جذابيت بصري پل که در دو طبقه احداث شده و داراي ارتفاع 12 متري است، از ديگر پتانسيلهاي اين پروژه است.

غياثوند در رابطه با طبقه دوم پل که ارتفاع 20 متري از سطح زمين دارد گفت: اين پل که 354متر طول و 3/8 متر عرض دارد و 224 سگمنت درآن کار شده است، به بلوار پيامبر اعظم(ع) ختم مي‌شود و درآن بالغ بر 80 هزار مترمکعب خاکبرداري و 40 هزار مترمربع خاکريزي صورت گرفته است.

اين عضو شورا گفت: بالغ بر شش ميليارد تومان تملک در اين پروژه صورت گرفته است و مبلغ نهايي پل با هزينه هاي عمراني و جاري به بالاي 50 ميليارد تومان رسيده و دقت بالا و تکنيک خاصي در ساخت آن صورت گرفته است.

وي دررابطه با پل خليج فارس که در آينده نزديک آماده بهره برداري ست، گفت: کار با سرعت درحال پيشرفت است و به جايي رسيده که پنج شنبه 18 شهريورماه شاهد بهره برداري از آنها هستيم.

عضو کميسيون عمران شوراي اسلامي شهر با بيان اينکه در اين پل دو عرشه، يکي براي تردد راه آهن و ديگري براي عبور وسايل نقليه و انواع خودرو پيش بيني شذه است، گفت: شعاع پل 91 متر و قطر آن 182 متر است و زيرگذر پروژه به طول يک کيلومتر خواهد بود.

غياثوند در خاتمه با بيان اينکه کار ساخت پروژه از تابستان 93 آغاز شده است و بيشتر از 20 ميليارد تومان هزينه ساخت پل با تملکهاي صورت گرفته است، ادامه داد: بالغ بر دوهزار متر مکعب خاکبرداري صورت گرفته و بالغ بر 32 هزار متر مربع خاک ريزي و 13 هزار مترمکعب بتن ريزي شده است.

پايان پيام/2053/شهريور95

 

تصاویر مرتبط