دوشنبه ۱۳۹۵/۰۷/۱۲

عطائي، رئيس کميسيون بانوان شوراي اسلامي شهر قزوين:

احداث بوستان بانوان در راستاي توجه به حقوق زنان است

شهلا عطائي، رئيس کميسيون بانوان شوراي اسلامي شهر قزوين گفت: احداث بوستان تخصصي براي بانوان در راستاي توجه به حقوق زنان است چراکه زنان نقش بسزايي در تربيت فرزندان و نسل آينده دارند.

 
 

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر و به نقل از اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ عطائي در آيين افتتاح بوستان بانوان (ريحانه) در ناحيه مينودر که باحضور استاندار قزوين، شهردار قزوين، رئيس و اعضاي شوراي شهر قزوين و ساير مسوولان استاني و شهري برگزار شد، با تصريح اينکه ساختار شهرها مادرانه و دخترانه نيست، افزود: در اختصاص فضاهاي عمومي به بانوان کم توجهي شده است.

وي افزود: در گذشته فضاهاي شهري به گونهاي بود که بانوان درکنار هم بودند و به تعاملات اجتماعي مي‌پرداختند اما به مرور زمان ساخت و سازها به گونه‌اي شد که نه تنها زنان با يکديگر ارتباط ندارند بلکه افسرده هستند و کمبود ويتامين D دارند و شهرهاي کنوني فضاي براي زنان ندارد.

عطائي بيان کرد: يکي از فضاهاي که مي‌تواند به بانوان کمک کند، اختصاص بوستان تخصصي براي آن‌هاست که اين احساس ديده مي‌شود و در زمان تصويب احداث بوستان بانوان نرگس مخالفت‌هاي صورت مي‌گرفت اما بعد از احداث بوستان نرگس و استقبال بي‌نظير بانوان از اين بوستان، همه مسوولان با احداث بوستان تخصصي براي بانوان موافق هستند و اين مهم را حمايت کردند.

عضو شوراي اسلامي شهر قزوين با بيان اينکه اميدواريم احداث اين بوستان‌ها افزايش پيدا کند، گفت: نگاه ويژه شهردار قزوين براي احداث بوستان بانوان و مسائل مربوط به زنان قابل تقدير است.

وي گفت: تاکنون براي اجراي پروژه‌هاي تخصصي بانوان از امکانات و بودجه دولتي استفاده نشده است و اميدواريم استاندار قزوين و مديرکل بانوان استانداري قزوين نيز براي پيگيري مطالبات بانوان با ما همراه باشند.

عطائي خطاب به استاندار قزوين پيشنهادي ارائه داد و براي تحقق آن تاکيد کرد و گفت: خانه‌هاي سازمان طرح آبياري فضاي بسيار پوشيده و بدون مشرف بودن، دارند و درختان چندساله نيز دارند و همچنين داراي ساختمان‌هاي است که مي‌توان کاربري مناسبي تعريف کرد، پيشنهاد مي‌کنيم اين فضا تبديل به بوستان بانوان شود تا بانوان غرب قزوين نيز از بوستان تخصصي برخوردار باشند.

وي خطاب به استاندار قزوين گفت: همچنين در کنار بوستان ريحانه، سوله صالحين وجود دارد که تقاضا داريم اين سوله به اين بوستان اختصاص پيدا کند.

پايان پيام/2115/مهر95

تصاویر مرتبط