چهارشنبه ۱۳۹۵/۰۹/۰۳

اشدري، رئيس کميسيون فرهنگي_ورزشي شوراي شهر قزوين خبرداد:

طراحي و احداث المان شهداي بانو، مادران و همسران سه هزار شهيد استان قزوين

طراحي و احداث المان شهداي بانو، مادران و همسران سه هزار شهيد استان قزوين در دستورکار مجموعه مديريت شهري قزوين و بنياد شهيد استان قرار مي‌گيرد.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ کميسيون فرهنگي_ورزشي شوراي شهر با دستورکار بحث و بررسي پيرامون طراحي و جانمايي المان مادران و همسران شهيد و شهداي بانوي استان صبح امروز با حضور اعضاي شوراي شهر، مديران شهرداري، حسن شکيب زاده مشاور فرهنگي و مدير روابط عمومي و احسان ا... لنکراني معاون فرهنگي اداره کل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان قزوين و نماينده بسيج بانوان در سالن جلسات گلزار شهداي قزوين برگزارشد.

اشدري در ابتداي اين جلسه با تأکيد براينکه شهداي شاخص و بانوي شهر قزوين همچون شهيد رقيه رضايي به درستي در جامعه معرفي نشدند، گفت: برگزاري يادمانها و طراحي و نصب المانهاي مربوط به شهداي بانو و همسران و مادران سه هزار شهيد قزوين اقدامي پسنديده است که بايد دردستورکار متوليان امر قرار بگيرد.

اين عضو شورا تأکيدکرد: موضوع تشکيل کارگروه فرهنگ ايثار و شهادت در شوراي شهر مطرح مي شود تا موضوعات و برنامه‌هاي مربوط به ايثار و شهادت با حضور دستگاههاي مسئول، قبل از اجرا نقد و بررسي شوند.

وي در ادامه گلزار شهداي قزوين را يکي از مهمترين مکانها براي نصب المان يادشده عنوان کرد و با اشاره به نتايج بدست آمده از جلسه، گفت: کميته اي تخصصي با حضور نمايندگاني از شوراي شهر، دستگاهها و نهادهاي مرتبط از شهرداري، اداره کل بنياد شهيد، ميراث فرهنگي و بسيج شکل بگيرد تا ابعاد مختلف اين مهم براي اجراي ايده آل در قزوين بررسي شود و نتيجه در جلسه شوراي شهر مورد ارزيابي نهايي و تصويب قرار بگيرد.

اشدري همچنين از برگزاري کنگره ملي بانوان شهيد، يادمان شهيد رقيه رضايي همزمان با 16 اسفند سال جاري در قزوين خبرداد و افزود: هدف اين بود با مشارکت و تحقق کار جمعي المان شهداي بانوي استان تا اين تاريخ ساخته و رونمايي شود، ولي به دليل روند اداري و طي مراحل لازم از اعلام فراخوان تا احداث و جانمايي، اين المان تا اسفند ماه آماده نميشد.

اين عضو شورا اضافه کرد: تهيه سرديس (مجسمه‌اي که در آن تنها شکل يک سر، پيکرتراشي شده باشد (براي کنگره شهيد رقيه رضايي، يادمان 16 شهيد بانوي قزويني توسط متوليان امر تهيه خواهد شد و تحقق اقدامات لازم براي انجام اين مهم از اکنون دردستورکار متوليان امر قرار گرفته است.

رئيس کميسيون فرهنگي شورا در ادامه همچنين پيشنهاد تشکيل کميته ايثار و شهادت در قزوين را با عضويت مجموعه مديريت شهري و اداره کل بنياد شهيد و امور ايثارگران ارائه داد و گفت: به منظور نهادينه کردن فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه و آشنايي بيشتر نسل امروز با اين امر مهم، لازم است نهادها و دستگاههاي مسئول بيشتر از گذشته پاي کار بيايند و در راستاي معرفي هرچه بيشتر شهداء، ايثارگران و جانبازان تلاش داشته باشند.   

پايان پيام/2212/آذر95

 

تصاویر مرتبط