یکشنبه ۱۳۹۵/۰۹/۰۷

اشدري، عضو شوراي اسلامي شهر قزوين در نطق پيش ازدستور:

بهبود بخشيدن به اوضاع عملکرد بودجه شهرداري در روندي بي‌حاصل/به دليل فقدان اهرم نظارتي دقيق سياستهاي شوراي شهر در بودجه اجرانشده است/ضرورت ورود ديوان محاسبات بر عملکرد مجموعه مديريت شهري/ضرورت ايجاد بانک اطلاعاتي نيروي انساني براي جلوگيري از تغييرات نا به هنگام مديريتي

رئيس کميسيون فرهنگي_ورزشي شوراي اسلامي شهر قزوين در نطق پيش از دستور خود ضمن گراميداشت هفته بسيج به موضوعات و مسائل مختلفي در شهرداري قزوين اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ فاطمه اشدري رئيس کميسيون فرهنگي_ورزشي شوراي شهر و رئيس مجمع بسيج جامعه زنان استان قزوين در نطق پيش از دستور جلسه عصر ديروز شوراي شهر اظهارکرد: بنابر فرمايش امام رحمت اله عليه بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران، "بسيج شجره طيبه و درخت تناور و پرثمر است" و بنابراين هفته بسيج درحقيقت فرصت و بهانه اي براي زنده نگاه داشتن ارزشها و روح بسيجي در آحاد ملت، خصوصا جوانان پرشور و مدافعان عاشق و صادق است.

وي گفت: مديران و نمايندگان مردم بايستي با تکيه بر روحيه بسيجي که مملو از ايثار و ازخودگذشتگي است در امانتداري حقوق مردم بکوشند و از حق خويش براي آسايش ولي نعمتان خود با منش و ايثارگري بگذرند.

اشدري افزود: حدود 18 سال از عمر شوراها و انتخاب شهردار توسط شورا مي گذرد، ولي همچنان درروندي بي حاصل در موضوع بهبود بخشيدن به اوضاع عملکرد بودجه شهرداري به سر مي بريم و گامهاي برداشته شده، موثر نبوده است.

اين عضو شورا يادآورشد: به دليل فقدان اهرم نظارتي دقيق، جدي و کارشناسانه در مديريت شهري و شوراي شهر، نتوانسته ايم در مسير اجراي سياستهاي کلان بودجه شورا و عملکرد شهرداري در اجراي بودجه به نتايج سودمند دست يابيم.

رئيس کميسيون فرهنگي ادامه داد: با وجود حضور حسابرسان در تفريغ و اصلاح بودجه، بازهم نتوانستيم درصد خطا را در عملکرد برخي از مديران شهرداري کم کنيم.

وي افزود: باتوجه به تأکيد مقام معظم رهبري در اينکه ديوان محاسبات بايد با کمال دقت و شهامت و بدون هراس از عکس العمل هاي اجتماعي در کار دستگاههاي اجرايي نظارت و موشکافي داشته باشد و بااشاره به استقبال ديوان محاسبات براي بررسي جدي و راهگشاي عملکرد ادارات و نهادها در حفظ بيت المال و حق الناس و توجه به مصداق مهم پيشگيري بهتر از درمان است، ضرورت دارد با حمايت شوراي اسلامي شهر قزوين ورود اين نهاد به بررسي عملکرد مجموعه مديريت شهري براي تأمين صرفه و صلاح شهروندان و شهر، رفع ابهامات و شفاف سازي عملکرد هزينه اي برخي مديران شهري، صورت بگيرد.

رئيس مجمع بسيج جامعه زنان استان قزوين گفت: مديريت شهري مي‌تواند درراستاي شناخت و تشويق مديران توانمند و ارزشي خود و استفاده از اين ذخائر معنوي و نيروي انساني توانمند و خلاق در عرصه هاي مهم تلاش نمايد و به ايجاد بانک منابع انساني مدير و کارآمد در شهرداري اقدام شود تا از شوک تغييرات مديريتي و جايگاهي در شهرداري قزوين کاهش داده شود.

وي در خاتمه گفت: گاهي اوقات در شهرداري از مديراني که توانايي جلب رضايتمندي مديريت شهري را ندارند به عنوان مشاور شهردار استفاده مي شود، انتخاب آنها به جايگاه خطير مشاورين نخبه و خبره شهر آسيب مي رساند و باري را از دوش مديريت شهري برنمي دارد.

پايان پيام/2223/آذر95

تصاویر مرتبط