یکشنبه ۱۳۹۵/۱۲/۲۲

چگيني، سخنگوي شورايعالي استانها و عضو شوراي شهر قزوين:

تحقق وعده رئيس جمهور در ارسال لايحه قانون مديريت واحد شهري و درآمدهاي پايدار به خانه ملت

از رئيس جمهور محترم مي‌خواهم به وعده خود در ارسال لايحه قانون مديريت واحد شهري و درآمدهاي پايدار به مجلس شوراي اسلامي تا پايان عمر دولت يازدهم اقدامات لازم را به عمل آورند.

 

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ گزيده اي از نطق پيش از دستور احدچگيني، سخنگوي شورايعالي استانها و عضو شوراي اسلامي شهر قزوين در جلسه 21 اسفندماه پارلمان محلي قزوين اطلاع رساني مي‌شود.

شوراها به عنوان خط شکنان جبهه خدمت به مردم تلاش ميکنند و 117 هزارنفر در 36 هزار واحد شورايي کشور، بدون کمترين هزينه و چشمداشتي سرباز نظام مقدس جمهوري اسلامي به شمار مي آيند.

نهال شوراها نيازمند حمايت تمامي مديران دولتي و حاکميتي است، تا ثمره فعاليت آنرا درزمان برداشت محصول ببينيم و بچشيم.

از رئيس جمهور محترم مي خواهم به وعده خود در ارسال لايحه قانون مديريت واحد شهري و درآمدهاي پايدار به مجلس شوراي اسلامي تا پايان عمر دولت يازدهم اقدامات لازم را به عمل آورند.

متاسفانه از سال 63 تاکنون، هراصلاحيه اي که قانون شوراها داشته، بخشي از پرو بال اين نهاد زده شده است(همچون کاهش تعداد اعضاي شورا و کاهش عمر شوراي چهارم که منتفي شد) و اين مغاير اهداف و آرمانهاي قانوني شوراها به شمار مي آيد.

شوراها همانند هيأت مديره اي که شهردار مديرعامل آن محسوب مي شود به حيات خود ادامه مي دهد و در قزوين اين فرد با راي قاطع اعضاي شورا برگزيده شده است و شورا از عملکرد آن به شدت دفاع ميکند.

ثبات مديريت شهرداران يکي از دستاوردهاي شوراهاست. براي نمونه عمر مديريتي شهرداران قزوين پس از شکل گيري شوراها از 1ونيم سال به 4ونيم سال افزايش يافته است.

در شرايطي که برخي شهرداري هاي کشور حتي در پرداخت حقوق در مضيقه بودند، ميانگين تحقق بودجه شهرداري قزوين در 4سال گذشته بالاي 90 درصد بود.

اجرا و بهره برداري از 12 تقاطع غيرهمسطح، 22 پروژه سرمايه‌گذاري، افتتاح 8 بلوار مطابق با طرح جامع حمل و نقل و ترافيک شهر، افتتاح 15 بوستان، برگزاري همايشها و رويدادهاي ملي و بين المللي، اقدام زيست محيطي مورد توجه سازمان محيط زيست کشور، بازسازي و بهسازي 10 ابنيه تاريخي و فرهنگي، اجراي پروژه هاي ترافيکي، احداث 8 نمازخانه، 42 مجموعه سرويس بهداشتي و افتتاح 6 فرهنگسرا و خانه فرهنگ از مهمترين عملکردهاي مجموعه مديريت شهري قزوين در 4 سال اخير است.

پايان پيام/2595/اسفند95

 

تصاویر مرتبط