پنجشنبه ۱۳۹۶/۱۰/۲۸

عبدالرزاقي، عضو شوراي شهر قزوين:

زنده نگاه داشتن نام و ياد شهداي جاويد الاثر ضروريست

شورا و شهرداري قزوين يار و ياور اداره کل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان است تا قدمي در راه تکريم جايگاه و منزلت شهداي جاويد الاثر و زنده نگاه داشتن نام و خاطره آنان در جامعه، برداشته شود.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ مهدي عبدالرزاقي عضو شورا در جلسه پارلمان محلي که با حضور مديرکل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان برگزار شد، در ابتداي سخنان خود وقوع فاجعه نفتکش سانچي را به خانواده کشته شدگان و ملت ايران تسليت گفت و افزود: از زحمات مديرکل و دست اندرکاران بنياد شهيد استان براي حفظ جايگاه شهداء و حمايت از جانبازان و ايثارگران، تشکر و قدرداني دارم.

 

پيکر يکهزارو ??? شهيد استان در گلزار شهداي قزوين آرميده اند، در صحبتهاي مديرکل بنياد شهيد مطرح شد که ??? شهيد مفقود الاثر داريم که هيچيک سنگ قبر ندارند.

 

128 نفر از اين شهداي مفقود الاثر مربوط به شهر قزوين هستند و مابقي عزيزان به شهرها و روستاهاي اطراف تعلق دارند، از مديرکل بنياد و مديران قبلي، انتظار داشتيم، حداقل يک سنگ قبر براي تمامي آنان درنظر ميگرفتند.

 

پدر و مادر برخي از اين عزيزان هنوز در قيد حيات هستند، همه ميدانيم وقتي فردي عزيزي از خانواده اش را از دست ميدهد، تنها دليل تسکين درد او، حضور در مزار عزيزش است.

 

ازآنجاييکه شهداي مفقود الاثر يا جاويد الاثر سنگ قبر ندارند، انتظار ميرود به اين مهم توجه شود.

 

از درنظرگرفتن المان براي شهداي جاويد الاثر صحبت شد، من خواهشمندم براي همه 128 شهيدي که مربوط به قزوين هستند، سنگ قبر تهيه شود و در کنار يکهزار و ??? شهيدي که در گلزار شهداء آرميدند، آنان نيز جا و مکان مشخص داشته باشند و نامشان بر سنگ قبر حک شود تا تسلي خاطر خانواده هاي آنان باشد.

 

در اين بخش شورا و شهرداري قزوين نيز يار و ياور اداره کل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان است تا قدمي در راه تکريم جايگاه و منزلت شهداي جاويد الاثر و زنده نگاه داشتن نام و خاطره آنان در جامعه، برداشته شود.

پايان پيام/2083/دي96