پنجشنبه ۱۳۹۶/۱۰/۲۸

قافله باشي، عضو شوراي شهر قزوين:

همراه نامگذاري معابر به نام شهداء، زندگي نامه آنها نيز اطلاع رساني شود

در نامگذاري معابر تنها به انعکاس نام شهيد اکتفا نکنيم، ميتوانيم با قراردادن يک پلاک و توضيح و معرفي زندگينامه شهدا به شهروندان، دراين رابطه اقدام نماييم.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ مهديه سادات قافله باشي سخنگوي شورا در جلسه علني ?? دي ماه گفت:حادثه دلخراش پرواز دريا دلان نفتکش سانچي را تسليت عرض ميکنم، ظاهرا دي ماه با رخداد حواث گره خورده است، چراکه اين غم بار ديگر داغ حادثه پلاسکو را برايمان زنده کرد.

 

قزوين مفتخر است که ? هزار شهيد را تقديم ايران اسلامي و انقلاب کرده است و ? هزار جانباز و آزاده در كنار ما زيست ميكنند. در همين راستا، بسياري از معابر شهر قزوين به نام شهدا نامگذاري شده است.

 

در قزوين، ميداني به نام شهيد حسن پور داريم که به روايتي فاتح عمليات خيبر بوده است، ولي چرا شهروندان قزويني نبايد اين مردان بزرگ را بشناسند و با زندگي آنها آشنا باشند؟

 

هر چند وقت يکبار نمايشگاه هاي خياباني برپا مي شود که دست خط يا قسمتي از وصيت نامه ي شهدا به نمايش گذاشته مي شود. اين امر موجب حساسيت و جلب مخاطب شده تا درک کنيم، چه افراد ارزشمندي در قزوين زندگي مي کرده اند.

 

ناگفته نماند، در نامگذاري معابر تنها به انعکاس نام شهيد اکتفا نکنيم، ميتوانيم با قراردادن يک پلاک و توضيح و معرفي زندگينامه شهدا به شهروندان، دراين رابطه اقدام نماييم.

 

در آخر بايد تاکيد کنم سنت ديدار با خانواده شهدا به ويژه مادران شهيد بايد در دستور کار قرار بگيرد.

پايان پيام/2084/دي96