چهارشنبه ۱۳۹۶/۱۱/۰۴

عبدالرزاقي، رئيس کميسيون املاک و مستغلات شورا:

سخت گيري بيش از اندازه به مردم درحوزه ساخت وسازها صحيح نيست

رئيس کميسيون املاک شوراي شهر قزوين گفت: سخت گيري بيش از اندازه و بدون دليل به مردم در حوزه ساخت و سازها صحيح نيست.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ مهدي عبدالرزاقي رئيس کميسيون املاک و مستغلات شورا درجريان بررسي لايحه دوفوريتي جرائم کميسيون ماده 100 گفت: اينکه بيان شد فرد در مرحله فونداسيون تخلف کرده و 70 درصد ميسازد! صحيح نيست و ما بايد واقعيت ها را ببينيم. به عنوان نمونه شهر کرج تخلفات يک يا دو طبقه ساختماني انجام ميدهند، شهر ابهر با 90 کيلومتر فاصله با ما، تخلفات طبقلاتي انجام مي دهند.

 

ما همين امروز ما به مردم در متراژ پاسيو سخت ميگيريم، نگاه ميکنيم که دو يا سه متر است؟ و اگر کمتر از حد مجاز پوشانده باشد يا اينکه متراژ يک و 80 تا يک و 20 ساخته باشد، با سازنده برخورد ميکنيم.

 

قزوين ايالت و جزيره جدا از کشور نيست و ما جزوي از اين کشور پهناوريم و بايد ببينيم شهرهاي ديگر کشور در اين موضوع چه کار انجام ميدهند؟

 

فقدان امکانات يکي از دلايلي که قيمت ملک در قزوين افزايش يافته است، يک_چهارم قزوين در اختيار آقاي حضرتي هاست، سه_چهارم نيز بلاتکليف مانده و تنها برخي نقاط آن سه طبقه ساخته شده است.

 

توجه کنيم! برخي خيابانهاي شهري مثل ابهر، مجوز ساخت بناي تجاري داده ميشود که ميتوان بروي آن 8 يا 9 طبقه احداث کرد، اما در ملاصدراي قزوين به واحدهاي تجاري مجوز احداث سه طبقه بناي ساختماني ميدهند. اين چه وضعي است؟!

 

شرق و غرب و جنوب شهر را که باغات سنتي گرفته است، شمال شهر را نيز به دليل قرارگرفتن در بالاي اتوبان مجوز نمي دهند. پس تکليف مردم چه ميشود؟! بعد ميگويند در سرتک زمين متري پنج ميليون و خرده اي شده است!

 

معتقدم نبايد به مردم بدون دليل سخت گرفت شود. يکي از دوستان در جلسه اي از برخورد صحبت کرد و آقاي فصيحي نيز کمي آرامتر آنرا بيان کرد و من متشکرم که وارد مصداقها نشدند.

پايان پيام/3009/بهمن96