چهارشنبه ۱۳۹۶/۱۱/۰۴

قافله باشي، رئيس کميسيون فرهنگي شوراي شهر قزوين:

کتابهاي "قزوين شناسي" بهترين هديه شهرداري به ميهمانان خارج از استان است

کميسيون فرهنگي شورا کتابهاي "قزوين شناسي" را بهترين هديه شهرداري به ميهمانان خارج از استان دانست.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ مهديه سادات قافله باشي، رئيس کميسيون فرهنگي، اجتماعي و هنري شورا در رابطه با جلسه کميسيون متبوع خويش اظهارداشت: در اين جلسه موضوعات مهمي مورد رسيدگي و بررسي اعضاي شورا قرار گرفت، گزارش برپايي جشنواره هنرهاي تجسمي فجر و اولين جشنواره هنرهاي تجسمي فجر استان در کميسيون ارائه شد.

 

اين جشنواره در راستاي اختصاص يکي از زيرشاخه هاي جشنواره هنرهاي تجسمي فجر کشور به قزوين، برگزار ميشود.

 

کميسيون امروز فرصت مغتنمي شد تا کتابهاي مربوط به تاريخ مصور و مکتوب قزوين که پيشينه و تاريخ اين سرزمين را به تصوير ميکشد و نوعي قزوين شناسي است، مرور شود و اعضاي شورا بر اين مهم تاکيد کردند که شهرداري در جريان برگزاري مراسم ها و همايشهاي مختلف، به ميهمانان خارج استاني از اين کتابها هديه دهد.

 

در ادامه جلسه، نامه هاي ارسالي به کميسيون فرهنگي، مورد رسيدگي و تصميم گيري قرار گرفت، يکي از مهمترين آنها، نامه سرگشاده جمعي از هنرمندان به استاندار بود که رونوشتي از آن به شورا ارسال شده بود.

 

در متن اين نامه، توجه به اتمام پروژه هاي نيمه تمام فرهنگي و هنري به چشم ميخورد. اعضاي کميسيون در اين جلسه تصميم گرفتند که شورا و شهرداري تا حدي که قانون اجازه دهد و در چارچوب اختياراتي دارند، در کنار ديگر دستگاههاي متولي، به درخواست هنرمندان جامه عمل بپوشانند.

پايان پيام/3010/بهمن96