پنجشنبه ۱۳۹۶/۱۱/۱۲

قوامي، رئيس کميسيون محيط زيست شوراي شهر قزوين:

مديريت يکپارچه پسماند در ايران به شکل جدي مطرح است

رئيس کميسيون محيط زيست شوراي شهر گفت: "مديريت يکپارچه پسماند" در کشور ايران به شکل جدي، گسترده و ملي مطرح است.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ سيده منيره قوامي رئيس کميسيون محيط زيست و خدمات شهري شورا در نشست مشترک مجموعه مديريت شهري مرکز استان با هيات کره جنوبي درباره مديريت پسماند شهري، گفت: "مديريت يکپارچه پسماند" در کشور ايران به شکل جدي، گسترده و ملي مطرح است.

 

قوامي خاطرنشان کرد: لايحه اي در کميسيونهاي تخصصي مجلس شوراي اسلامي با چشم انداز و برنامه ? ساله در راستاي مديريت پسماند شهري مطرح شده و به تصويب رسيده و در آستانه تصويب در صحن علني قراردارد.

 

وي تاکيد کرد: مديريت پسماند شهري براي سياست گذاران کشورمان چالش و مسئله اي بسيار مهم است و تمايل داريم براي حل و برطرف نمودن آن، از تکنولوژي روز دنيا بهره ببريم.

 

وي گفت: در اين راستا، توليد کمپوست با کيفيت (منشاء آلي)، مديريت شيرابه (براي جلوگيري از آلودگي محيط زيست) و توليد انرژي از زباله و بهره مندي از زباله سوزها، بسيار مهم است.

 

رئيس کميسيون محيط زيست و خدمات شهري شورا با اشاره به اقليم ايران و قزوين، گفت: لازم است در مهار زباله و مديريت پسماندها از تکنولوژي روز دنيا استفاده کنيم و آنرا با توجه به سبک زندگي مردم و تنوع زباله، بومي سازي نماييم.

پايان پيام/3062/بهمن96