دوشنبه ۱۳۹۶/۱۰/۱۱

يوسفي، نايب رئيس شوراي اسلامي شهر قزوين:

بانوان در هر منطقه، بايد حداقل يک فضاي اختصاصي داشته باشند

در حال حاضر با توجه به گفته رييس محترم سازمان طراحي كه منطقه مناسب ديگري در منطقه يك براي احداث پارك بانوان وجود ندارد ،بايد حتما از اين فضا استفاده نمود تا بانوان در هر منطقه شهري حداقل يك فضاي اختصاصي داشته باشند.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ دکتر زهرا يوسفي نائب رئيس کميته بانوان شوراي شهر قزوين در جلسه کميته بانوان با موضوع احداث بوستان بانوان جنوب شهر به لزوم بهره مندي بانوان از نور خورشيد تاکيد کرد و گفت: احداث استخر روباز براي تامين كلسيم و ويتامين D مورد نظر با رعايت كامل مسايل امنيتي را ميتوان در لايحه اي براي سال هاي آينده در نظر گرفت، تا با مکان يابي در محلي مناسب احداث شود.

*در حال حاضر با توجه به گفته رييس محترم سازمان طراحي كه منطقه مناسب ديگري در منطقه يك  براي احداث پارك بانوان وجود ندارد ،بايد حتما از اين فضا استفاده نمود تا بانوان در هر منطقه شهري حداقل يك فضاي اختصاصي داشته باشند.

*با توجه به اينکه دوچرخه سواري بانوان با مشكلات خاصي روبروست   تمام مکان هايي که  مختص براي بانوان در نظر گرفته مي شود بايد حتما  در آن مسير دوچرخه سواري  و مسير پياده روي در نظر گرفته شود تا كم تحركي آنان و كمبود فضاهاي ورزشي برايشان جبران شود .لازم است روي طرح پيشنهادي ارايه شده نيز بحث مسير دوچرخه سواري بازنگري و اصلاح شود.

*متاسفانه فضاي پيشنهادي شهرداري براي جنوب شهر ، امكان برداشتن حجاب را به بانوان نميدهد كه با تمهيدات خاص ميتوان قسمتهايي از پارك را براي افتاب ديدن خانمها تجهيز نمود.

پايان پيام/2037/آذر96