سه‌شنبه ۱۳۹۶/۰۹/۲۱

يوسفي، نايب رئيس شوراي اسلامي شهر قزوين:

زنگ خطر حذف مطالعه کتاب در خانواده‌ها به صدا درآمده است

همراه با رشد فضاي مجازي و شبکه هاي اجتماعي، زنگ خطري به صدا درآمده و موجب شده جاي مطالعه کتاب در خانواده ها کمرنگ و يا حذف شود و راهکار برون رفت از اين بحران، برنامه ريزي براي افزايش علاقه و تمايل نوجوانان و جوانان به مطالعه کتاب است.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ زهرا يوسفي، نايب رئيس شوراي اسلامي شهر قزوين درباره موضوعات مربوط به حوزه کتاب و ترويج فرهنگ کتاب خواني در جامعه اظهارداشت: يکي از مهمترين راههاي تعالي و رشد جامعه، افزايش تمايل افراد به کتاب و ترويج فرهنگ کتاب خواني است.

 

*با رشد فضاي مجازي و شبکه هاي اجتماعي، زنگ خطري به صدا درآمده و موجب شده جاي مطالعه کتاب در خانواده ها کمرنگ و يا حذف شود و راهکار برون رفت از اين بحران، برنامه ريزي براي افزايش علاقه و تمايل نوجوانان و جوانان به مطالعه کتاب است.

 

*يکي از مصوبات جلسه گذشته، اختصاص يک دستگاه اتوبوس فرهنگي به نواحي منفصل شهري بود تا دسترس پذيري شهروندان اين نواحي به برنامه هاي فرهنگي و كتاب امکان پذير تر از حال شود.

 

*از متوليان مربوطه و به ويژه شورا، شهرداري و نهاد کتابخانه ها ميخواهم به دليل وجود مشكلات فرهنگي و اجتماعي بيشتر در مناطق منفصل شهري ،برنامه ريزي براي ايجاد مراکز فرهنگي همچون فرهنگسرا و کتابخانه در اين نواحي داشته باشند، از طرفي چون يکي از وظايف سازمان فرهنگي_ورزشي بسط و توسعه مقوله فرهنگ در جامعه است، ما در شورا و شهرداري آماده هرگونه همکاري و مشارکت فعالانه نيز هستيم.

 

*راه اندازي پروژه استفاده از کتابهاي جيبي در وسايل حمل ونقل عمومي از جمله اتوبوس ها ،طرح قشنگي بوده كه در تهران اجرا شده ، اگر اين طرح در قزوين نيز اجرا شود، مناسب خواهد بود.

 

*ساخت و تجهيز فرهنگسراها جزو برنامه هاي سال 97 شورا و شهرداري قزوين است، بخشي از اين فضاها براي تحقق اهداف والاي تعيين شده، در اختيار نهاد کتابخانه هاي عمومي قرار خواهد گرفت.

پايان پيام/2031/آذر96