جمعه ۱۳۹۶/۰۹/۱۷

حق‌شناس، عضو شوراي اسلامي شهر قزوين:

شاخص‌هاي عملياتي برنامه دوم پنج‌ساله تعيين شود

موضوع برنامه دوم پنج‌ساله تاکنون دو مرتبه در کميسيون برنامه‌ريزي و توسعه منابع انساني مطرح و مقرر شد تا حوزه معاونت برنامه‌ريزي شهرداري شاخص‌هاي عملياتي را تعيين و ارائه کند.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ حسن حق‌شناس، رييس کميسيون برنامه‌ريزي و توسعه منابع انساني شوراي اسلامي شهر قزوين در جلسه شورا در خصوص برنامه دوم پنج‌ ساله بيان کرد: موضوع برنامه دوم پنج‌ساله تاکنون دو مرتبه در کميسيون برنامه‌ريزي و توسعه منابع انساني مطرح و مقرر شد تا حوزه معاونت برنامه‌ريزي شهرداري شاخص‌هاي عملياتي را تعيين و ارائه کند.

 

وي ادامه داد: در برنامه پنج‌ ساله‌ي دوم که توسط شوراي چهارم به تصويب رسيده سرتيترها و کليات برنامه معين شده اما به راه‌هاي دستيابي به اهداف اشاره‌اي نشده است.

 

حق‌شناس با بيان اين مطلب که در برنامه فعلي شاخص‌ها کلي‌تر از سياست‌ها ارائه شده‌اند خاطرنشان کرد: برنامه پنج ساله‌ي دوم فاقد راه‌هاي رسيدن به هدف است که در اين خصوص ضروري است شاخص‌هاي عملياتي و نحوه رسيدن به اهداف مشخص شود.

 

اين عضو شوراي اسلامي شهر قزوين به احصاي ??? شاخص توسط حوزه معاونت برنامه‌ريزي شهرداري اشاره کرد و افزود: مقرر بود اين اقدام بزرگ و ماندگار در کميسيون مربوطه مطرح و پس از تاييد کميسيون به شورا ارائه شود که در اين خصوص هنوز اقدامي نشده است.

 

اين مقام مسوول افزود: در صورت تشکيل جلسات تلفيقي، برنامه‌ها مورد بررسي قرار گرفته و صاحب کد بودجه، تعيين محل درآمد و هزينه خواهد شد.

 

حق‌شناس اضافه کرد: تعيين عدد پايه در برنامه پنج‌ ساله دوم مشخص نشده و توضيح مسوولان در اين خصوص اين است که اين عدد در پايان سال جاري به دست خواهد آمد.

 

اين نماينده مردم قزوين در پارلمان محلي همچنين در خصوص نوسازي بافت فرسوده هادي‌آباد، بخشش ??? درصدي هزينه عوارض و تراکم را آخرين برگ برنده شهرداري براي خروج هادي‌آباد از بحران فعلي دانست.

 

وي با بيان اين مطلب که ساکنان هادي‌آباد به جز مشکل مالي و معيشتي با مشکل اسناد مشاعي پلاک‌هاي خود نيز مواجه‌اند .

 

اين عضو شوراي اسلامي شهر قزوين با بيان اين مطلب که شهرداري براي رفع مشکل هادي‌آباد تمام توان خود را به عرصه خواهد آورد، پيشنهاد داد: با  عنايت به اينکه منطقه هادي آباد با کوچکترين لرزه اي به يک بحران  تبديل خواهد شد طرح ساماندهي هادي‌آباد و به ويژه خيابان مجاهد به عنوان دستور کار شوراي تامين استان  قرار گيرد.

 

حق‌شناس بر تعيين شرح وظايف همه دستگاه‌هاي مرتبط با ساماندهي وضعيت هادي‌آباد از جمله معاونت عمراني استانداري ،اداره کل راه و شهرسازي ،بانک‌ها، ثبت ، نظام‌مهندسي، انبوه سازان و... تاکيد کرد و گفت: طرح‌هاي تشويقي براي ساماندهي هادي‌آباد زماني بازدهي لازم را خواهد داشت که تک‌تک دستگاه‌ها در کنار هم براي رسيدن به اين هدف مشارکت و همکاري جدي داشته باشند.

پايان پيام/3016/آذر96