پنجشنبه ۱۳۹۷/۰۲/۰۶

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در این جشنواره گفت:

اختتامیه جشنواره فرهنگ و سنن ایرانی

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، حکمت اله داوودی رئیس پارلمان محلی در آیین اختتامیه جشنواره ملی فرهنگ و سنن ایرانی، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت:

جشنواره ملی فرهنگ و سنن ایرانی ویژگی های خاص فرهنگیِ اقوام مختلف ایران را خصوصاً برای جوانان به نمایش گذاشت

 

بنا بر تصمیمی که اعضای شورای شهر گرفته اند مقرر شد تا مجموعه مدیریت شهری برای تمام مناسبت های ویژه برنامه های شاد و مفرحی را تدارک ببینند.

 

وی افزود: برنامه ای که امسال تحت عنوان جشنواره ملی فرهنگ و سنن ایرانی برگزار شد؛ ویژگی های خاص فرهنگیِ اقوام مختلف ایران را خصوصاً برای جوانان به نمایش گذاشت.

 

داوودی در ادامه ضمن تشریح چگونگی مقدمات تدارک این جشنواره، گفت: سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین از دو ماه پیش از نوروز در تدارک آماده سازی و مقدمات برگزاری این جشنواره بود.

 

در این جشنواره ملی، ۱۴ استان کشور شرکت کرده بودند که در نوع خود تجربه  تازه ای برای ما بود.

 

رئیس شورای شهر در ادامه گفت: تلاش می‌کنیم در آینده و در برنامه های بعدی نواقص را برطرف و نقات قوت را تقویت کنیم.

 

وی یادآور شد: ایامی که جشنواره ملی فرهنگ و سنن ایرانی در حال برگزاری بود، سرای سعدالسلطنه و سبزه میدان مملو از جمعیت بود به گونه ای که بعضاً مسئولین مجبور به بستن درب های ورودی مجموعه سعدالسلطنه میشدند.

 

داوودی تاکید کرد: جامعه به شادی و نشاط نیاز دارد. در جشنواره ملی فرهنگ و سنن ایرانی ضمن اینکه این شادی و نشاط به جامعه تزریق شد شاهد هیچگونه هنجار شکنی نبودیم.

 

حکمت اله داوودی ضمن امیدواری برای برگزاری چنین جشنواره هایی در آینده و در سایر اعیاد مذهبی با تشکر از درافشانی، سرپرست سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری، مجموعه شورا و صفری شهردار قزوین به اظهارات خود پایان داد‌.