دوشنبه ۱۳۹۲/۰۹/۱۱

توسط کميسيون پيگيري و نظارت بر مصوبات شورا محقق گرديد؛

حضور اعضاي شوراي شهر در منطقه اسماعيل آباد

جمعي از اعضاي شوراي شهر به منظور بررسي مشکلات ساکنين اسماعيل آباد در اين منطقه حضور يافتند و از نزديک با مشکلات و خواسته هاي اهالي آن آشنا شدند.

 

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزويندر جريان بازديد کميسيون پيگيري و نظارت برمصوبات شورا از اسماعيل آباد علي حسين باجلوند عضو شوراياري اين منطقه با قدرداني از رويکرد مثبت شورا و شهرداري براي ايجاد توسعه اظهار داشت: مجموعه مديريت شهري در چند سال اخير توجه ويژه اي به ارائه خدمات لازم به ساکنين اسماعيل آباد داشته است که ادامه اين روند، نقش بسزايي در رفع ساير مسائل موجود خواهد داشت.
باجلوند استفاده از نظرات مردمي توسط شوراي شهر را نقطه عطفي در عملکرد آن بر شمرد و ادامه داد: اين نهاد مردمي با انتخاب افرادي در سطح محلات در قالب شوراياري ها به منظور ايجاد تعامل دوسويه با همه شهروندان و آگاهي از مسائل آنها ارتباط مستمري با همه شهر داشته است.
وي ادامه داد: اين رويه عاملي مهم براي اتخاذ تصميمات لازم به منظور رفع مشکلات مردمي بوده است، از همين رو انتقال مسايل اسماعيل آباد از طريق شوراياري ها تاکنون نقش موثري در ارائه برخي امکانات به اين منطقه داشته است.
باجلوند در تشريح مشکلات اسماعيل آباد اظهار داشت: لزوم اصلاح پيچ هاي ابتداي جاده بعد از اتوبان با توجه به خسارات جاني و مالي متعدد  به شهروندان و اينکه محور مذکور محل عبور خودروهاي روستاهاي ديگر نيز محسوب مي شود وجود دارد.
وي ادامه داد: روکش آسفالت جاده اصلي حد فاصل شهر قزوين تا منطقه مسکوني، جمع آوري آب هاي سطحي و هدايت فاضلاب، با توجه به شروع فصل بارش و ايجاد مشکلات بهداشتي از ديگر مواردي است که لزوم توجه به آن وجود دارد.
عضو شوراياري اسماعيل آباد جدول گذاري و بهسازي کوچه ها و خيابان هاي سطح ناحيه را از ديگر موارد درخواستي ساکنين بر شمرد و افزود: محصور نمودن آرامستان، ادامه سنگ چين رودخانه فصلي، تعريض خيابان در منطقه مسکوني و تعيين بر خيابان، از ديگر مشکلات اين منطقه است.
باجلوند با اشاره به تعداد بالاي کودکان، نوجوانان و جوانان در اسماعيل آباد اظهار داشت: نبود امکانات رفاهي، تفريحي، ورزشي و فضاي سبز موجب به بطالت گذراندن اوقات فراغت شده و تحميل هزينه هاي رفت و آمد براي دستيابي به امکانات ورزشي موجب محروم ماندن آنها از اين امتيازات شده است.
وي ادامه داد: افزايش تراکم، صدور مجوز در محدوده زمين هاي ستاد اجرايي فرمان امام خميني (ره)، اجراي کامل طرح و نقشه برابر با نقشه و طرح مصوب از مواردي است که در توسعه اسماعيل آباد مؤثر است.
باجلوند همچنين با اشاره به تردد بالاي شهروندان از اسماعيل آباد خواستار تعريض جاده ورودي اين منطقه در راستاي تسهيل در عبور و مرور شد.
در ادامه اين بازديد فاطمه اشدري رئيس کميسيون پيگيري و نظارت بر مصوبات شورا، رسيدگي به مشکلات اسماعيل آباد به عنوان يکي از مناطق شهري قزوين را از دغدغه هاي شورا بر شمرد و افزود: اعضاي اين نهاد به منظور رصد مشکلات مردم اين منطقه از نزديک و انجام سياست گذاري هاي لازم، در اين منطقه حضور يافته اند.
وي ادامه داد: شوراي شهر با همکاري قوه اجرايي خود يعني شهرداري و با استفاده از ظرفيت هاي مردمي مي تواند خدمات مطلوبي به اسماعيل آباد ارائه دهد از همين رو تعامل مردم با اين نهاد و تخصيص زير ساخت هاي لازم مي تواند گامي مؤثر در بهبود روند زندگي شهري اين منطقه باشد.
اشدري با اشاره به فاصله مکاني بين اسماعيل آباد و منطقه اصلي شهر اظهار داشت: ارائه خدمات لازم در درون اين بافت، مانع از تحميل هزينه هاي رفت وآمد به ساکنين آن به منظور دستيابي به امکانات لازم و ايجاد گره هاي ترافيکي در هسته مرکزي شهر خواهد شد، از همين رو مسئولان شهري بايد تصميم هاي لازم را در اين زمينه اتخاذ نمايند.
اين مقام مسئول ادامه داد: با تشکيل کميته اي در کميسيون پيگيري و نظارت بر مصوبات شورا و با حضور مديران مرتبط شهري، رسيدگي به مشکلات ساکنين اسماعيل آباد و اتخاذ تصميمات کارشناسي در دستور کار قرار خواهد گرفت.
وي انجام سياست گذاري هاي لازم در نقشه هاي شهري را در حيطه اختياراتي اداره کل راه و شهرسازي برشمرد و اظهار داشت:  از همين رو مبناي برنامه ريزي هاي شهرداري در قالب فضاهاي پيش بيني شده توسط اين اداره کل است تا بر اساس اين موضوع به ارائه خدمات لازم به ساکنين اسماعيل آباد بپردازد از همين رو نقشه اين مکان مورد بررسي قرار خواهد گرفت تا مشخص شود چه نقاطي و با چه کاربري هايي براي اين منطقه لحاظ شده است.
وي در رابطه با مشکل کمبود فضاي ورزشي تصريح کرد: براي رفع اين مسئله در کوتاه مدت، ساکنين مي توانند با توافق با يکديگر و ارائه زميني که مالک در حال حاضر نسبت به کاربري آن اقدام نکرده است به طور اجاره اي يا مشارکتي را در اختيار شهرداري قرار دهد تا به صورت موقت فضاي ورزشي فرهنگي براي کودکان و نوجوانان ايجاد نمائيم، از سوي ديگر در صدديم با انجام رايزني هاي لازم با اداره کل راه وشهرسازي به منظور پيش بيني فضاهايي با اين کاربري انجام اقدام قانوني بلند مدت را در اين زمينه سياست گذاري کنيم.
اين عضو شورا با اشاره به نياز ساکنين اسماعيل آباد به فضاهاي تجاري به منظور ارائه خدمات لازم به شهروندان اذعان داشت: در نقشه شهرسازي و طرح تفصيلي بايد تناسب بين نياز به فضاي مذکور و جمعيت ساکن لحاظ شود و  با انجام رايزني با سازمان ميادين ميوه وتره بار و ساماندهي مشاغل شهري در صورت امکان يک بازارچه موقت براي پاسخگويي به نياز هاي روزمره شهروندان ايجاد خواهيم نمود.
وي با اشاره به عبور ساکنين اکبر آباد، حسن آباد و امير آباد از محور جاده اسماعيل آباد اظهار داشت: لزوم استاندارد سازي اين جاده به منظور جلوگيري از بروز خدمات ناگوار نيز وجود دارد.
اين مقام مسئول با اشاره به پيش بيني ارائه 4 طبقه تراکم به زمين هاي 9 گانه اظهار داشت: به ساکنين اسماعيل آباد با توجه به عرض گذر و معابر و وجود پيش شرط هاي شهر سازي همين تراکم نيز ارائه خواهد شد.
در ادامه اين بازديد، حسين غياثوند رئيس کميسيون شهرسازي نيز با اشاره به پيش رو قرار دادن سياست توسعه متوازن و متعادل توسط مجموعه مديريت شهري اظهار داشت: اسماعيل آباد نيز در اين رويکرد به عنوان يکي از مناطق شهري مورد توجه است.
غياثوند با اشاره به مشکلات اسماعيل آباد اذعان داشت: برنامه ريزي هاي لازم با توجه به توان مجموعه مديريت شهري به فراخور نياز مردم ساکن اين منطقه و در قالب سه بازه زماني کوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت انجام خواهد شد.
وي بر لزوم همکاري دستگاه هاي مرتبط و ساکنين براي توسعه اسماعيل آباد تأکيد و تصريح کرد: انجام تعامل لازم بين نمايندگان مجلس، استانداري، فرمانداري، ستاد فرمان امام خميني (ره)، شهرداري و شوراي شهر و همچنين مردم به عنوان ذينفعان اصلي، نقش انکار ناپذيري در رفع مشکلات ساکنين دارد که نبايد از آن غافل شد.
اين مقام مسئول با اشاره به بررسي طرح تفصيلي اظهار داشت: با توجه به فضاهاي موجود، کاربري هاي لازم را پيپيشنهاد خواهيم نمود اما اجراي پروژه هاي مختلف در اين کاربري ها، منوط به همکاري سازمان هاي مربوطه براي انجام تملکات و اجراي پروژه هاي لازم است.
وي با اشاره به بررسي بودجه سال 93 اظهار داشت: اسماعيل آباد، ناحيه انديشه، چوبيندر، ناصر آباد با توجه به کثرت جمعيت آن از نقاطي هستند که بودجه لازم براي ارائه خدمات با تعيين اولويت در آن پيش بيني خواهد شد.

يادآور مي شود؛ همچنين در اين بازديد جمعي از مديران شهرداري و نمايندگان سازمان هاي شهرداري، ساکنين اسماعيل آباد نيز حضور داشتند و مقرر گرديد مشکلات مطروحه در نشست تخصصي مورد بررسي قرار گيرد

تصاویر مرتبط