سه‌شنبه ۱۳۹۹/۰۷/۲۲

قوامی:

شهرداري در احقاق حقوقش در سايت پردازش پسماند محمد آباد كوتاهي نكند

مديريت سايت پردازش پسماند محمد آباد در تخصص و توان سازمان همياري ها نيست و شهرداری قزوین باید از حقوق خود در این مرکز دفاع کند.

 سیده منیره قوامی رییس کمیسیون بهداشت و محیط زیست پارلمان محلی قزوین در جلسه علنی شورا با بیان این مطلب گفت: شهرداري قزوين در دهه ٨٠ با صرف هزينه ١٨ ميليارد توماني طرح ايجاد مركز دفن فني بهداشتي پسماند محمد آباد را اجرا كرد. اگر چنين مركزي امروز بخواهد ايجاد شود نياز به بودجه اي بالغ بر ٢٠٠ ميليارد تومان دارد.

وی با بیان اینکه این سایت یکی از بی نظیر ترین جایگاهها ی پسماند در کشور است، افزود: اين سرمايه گذاري شهرداري قزوين هيچ گاه در استان ديده نشد و از ابتدا مديريت سايت در اختيار شهرداري قزوين قرار نگرفت و در حال حاضر اين مركز در حال تبديل شدن به يك معضل محيط زيستي است.

به گفته سخنگوی شورای اسلامی شهر قزوین، سازمان دهیاری هاچه جایگاه قانونی دارد که باید مدیریت این مرکز به آن واگذار شود؟؛ در حالی که نه توان و نه نیروی متخصص در این زمینه دارد.

وی با بيان اينكه شهرداری قزوین در مقابل حقوق خود در مرکز دفن فنی- بهداشتی محمدآباد کوتاهی نكند ؛ گفت: قرار بود ۱۱۱ هکتار از اراضی این مرکز بعد از تکمیل آن به نام شهرداری قزوین سند زده شود؛ اما گویا شهرداری این موضوع را به فراموشی سپرده است و پیگیری نمی کند.

قوامی تصریح کرد: در حال حاضر قرارداد اجاره به اتمام رسیده است؛ ولی شهرداری قزوین پیگیر تمدید اجاره و پیگیری موضوع نیست.

این عضو شورا خاطر نشان کرد: در سال ٩٦ مصوب كرديم كه شهرداري نسبت به افزايش سهام خود در شركت پردازش پسماند به بالاي ٥٠ درصد اقدام كند تا بتواند مديريت سايت را بر عهده بگيرد اما متاسفانه اين مصوبه اجرا نشد.

وی تاکید کرد: بنده هم قبول دارم كه در حال حاضر مشكلات زيادي در اين مركز وجود دارد و شايد ديگر به صلاح نباشد كه با چنين وضعيتي تحت مديريت شهرداري قزوين قرار گيرد. اما براي انجام هر گونه اقدامي در اين سايت لازم است نظر شوراي شهر قزوين در مورد مديريت آنجا گرفته شود.

قوامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ضرورت ورود شهرداری قزوین در تامین گوشی هوشمند برای دانش آموزان كم بضاعت تاکید کرد: مراجعات مردمی زیادی داشتیم که برخی از شهروندان كم بضاعت درتامین گوشی هوشمند برای آموزش مجازی دانش آموزان در مضیقه هستند؛ بنابراین لازم است تا شهرداری قزوین در این خصوص وارد عمل شود.
 
پایان پیام/

تصاویر مرتبط