سه‌شنبه ۱۳۹۹/۰۹/۲۵

داودی:

اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده موجب کاهش اختیارات شوراها می شود

مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی پیرامون اصلاح ماده۵۳ قانون مالیات بر ارزش افزوده باعث کاهش اختیارات نهاد مردمی شوراها می شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین؛ حکمت اله داودی رییس پارلمان محلی قزوین در جلسه شورا که با بررسی لوایح شهرداری برگزار شد، با اشاره به اصلاح لایحه ارزش افزوده در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این مصوبه موجب لغو تصویب عوارض محلی توسط شوراهای اسلامی و عملا کاهش اختیار ات این نهادد مردمی می شود.

وی افزود: بازگردانده شدن وضع عوارض شهرداری به وزارت کشور بی توجهی به نهاد شوراها که در ۶ اصل قانون اساسی به آن پرداخته شده، تلقی می شود.

رییس پارلمان محلی قزوین خاطرنشان کرد: محول نمودن وظیفه تعیین عناوین و ماخذ عوارضات به وزارت کشور و تعیین حداکثر هزینه های مورد نیاز هریک از شهرها و روستاهای کشور با جمعیت و اقلیم ها و نیازهای متفاوت امکان پذیر و شدنی نیست.

وی با بیان اینکه این مصوبه با سیاستهای کلی نظام جمهوري اسلامي درخصوص تمرکززدایی و منطقی ساختن دولت مغایر است، افزود: لازم است تا نسبت به تجدید نظر و توقف عملیاتی شدن آن اقدام شود.

داودی تصریح کرد: از شورایعالی استانها تقاضا داریم که با استفاده از ظرفیت قانونی و با قید فوریت نسبت به تهیه لایحه و ارائه آن به مجلس شورای اسلامی در خصوص اصلاح لایحه ارزش افزوده وبرگرداندن اختیارات شوراها به تصویب عوارض محلی اقدام عاجل به عمل آيد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت:" حضرت زینب کبری (س) یک بانوی برجسته در تاریخ بشریت است نه فقط تاریخ اسلام ؛ واقعا این جور است. آن شخصیت مستحکم و قوی آن انسان بزرگ، آن انسانی که « زن نگر دست خدا در آستین » آنچنان که او عمل می کند کمتر انسانی چه مرد چه زن می تواند با این قدرت، با این استحکام وارد میدان های دشوار شود. این بانوی بزرگ الگوی پرستاری شناخته شده است و با این نامگذاری بین جامعه پرستاران وبین این بانوی با عظمت یک ارتباط ویژه ای برقرار شده است ".

وی ادامه داد: پرستاری ترکیبی از مجموعه ارزشهای اخلاقی و فضایل انسانی است، از شفقت و دلسوزی بگیرید تا مسئولیت پذیری تا صبر و بردباری در برابر بی تابی ها و کج خلقی ها که همه اینها فضیلت های بزرگ انسانی است و مشکلات جوامع بشری غالبا به خاطر نداشتن اینها است و پرستاری مجموعه ای از یک چنین ارزشهایی است"

داودی همچنین از تلاشهای شبانه روزی پرستاران در درمان بیماران کرونا تقدیر کرد.

رییس شورای اسلامی شهر قزوین در بخش دیگری از جلسه در خصوص وضعیت حسابرسی شهرداری قزوین در سال ۹۷ اظهار داشت: این حسابرسی با احصاء تخلفات و گزارش اقدامات از سوی شهرداری و ارائه آن به شورا ظرف سه هفته به تصویب می‌رسد.

داودی در ادامه سخنانش به فرارسیدن روز حمل و نقل و رانندگان اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط کرونا دربخش اتوبوسرانی، تاکسیرانی و حمل ونقل برون شهری خسارتهای زیادی وارد شده که لازم است سیاستهای تشویقی و حمایتی برای رانندگان این ناوگان در نظر گرفته شود.

داودی همچنین با اشاره به روز پژوهش بر ضرورت استفاده از ظرفیت مرکز پژوهش های شورا و شهرداری قزوین تاکید واظهار امیدواری کرد: ظرف سه هفته آینده با شکل گیری کمیسیون ها بتوانیم از ظرفیت این مرکز به خوبی بهره مند شویم.

 

پایان پیام/
 

تصاویر مرتبط