سه‌شنبه ۱۳۹۹/۱۰/۰۲

زهرا یوسفی:

وضعیت جایگاه دفن پسماندهای صنعتی مشخص شود

باید تکلیف جایگاه دفن پسماندهای صنعتی در محمدآباد و همچنین سرمایه گذاری های شهرداری قزوین در این مجموعه تعیین تکلیف شود.

 زهرا یوسفی رییس کمیسیون خدمات شهری پارلمان محلی قزوین در جلسه شورا پیرامون لایحه دوفوریتی شهرداری قزوین درخصوص تحویل مرکز دفن بهداشتی_ مهندسی پسماند محمدآباد، اظهار داشت: طی سالهای ۸۰ تا ۸۴ شهرداری قزوین مبلغ یکصد میلیون تومان در این مجتمع هزینه کرد و بعد از آن نیز مبلغ ۱۴ میلیارد تومان برای احداث لندفیل از جیب شهرداری قزوین هزینه شد؛ اما این سرمایه گذاری ها در هیچ جایی لحاظ نشد.

وی افزود: در این مدت به دلیل تصمیمات نادرست ارگان هاي بالا دستي، بار مضاعفی روی دوش شهرداری قزوین قرار گرفت که علاوه بر مدیریت پسماند شهر قزوین باید پسماند روستاها و شهرهای دیگر را هم تحویل گرفته و مدیریت کند.

وی با اشاره به اینکه قرار بود در این مرکز ۱۰ هکتار برای پسماندهای صنعتی در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل نبود لندفیل برای پسماندهای صنعتی و دپوی پسماند سایر استانهای کشور در مرکز پسماند محمدآباد، باعث شد شاهد آلودگی های زیست_ محیطی و آلودگی آبهای زیر زمینی باشیم.

 یوسفی تصریح کرد: واگذاری کار مدیریت پسماند به افراد غیر کارشناس درحالی که همکاران و کارشناسان سازمان پسماند دراین امر متخصص بودند، باعث شد تا به تجهیزات و دستگاهها در این سایت لطمه وارد شود و دستگاههایی که باید ۱۵ ساله از رده خارج می شدند، حالا پس از ۵ سال مستهلک شده اند.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه با تاکید بر اینکه باید سند مالکیت زمین این مجموعه به شهرداری قزوین واگذار شود، افزود: ضمانت های مربوطه برای پرداخت هزینه پسماند از سایر شهرداری ها دریافت شود، وگرنه به چه اعتباری باید شهرداری قزوین بار مسئولیت ساماندهی کل استان را بر دوش بکشد.

یوسفی تاکید کرد: این درست است که وظیفه ذاتی شهرداری ها ساماندهی پسماند است؛ اما نه اینکه شهر قزوین مسئولیت و مدیریت پسماند کل استان را عهده دار شود.

به گفته رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین، تمرکز ساماندهی و مدیریت پسماند در یک مکان مشخص بسیار خوب است؛ اما باید به شروطی که قبلا تعهد شده بود، عمل می شد.

وی خواستار تعیین تکلیف مرکز دفن پسماندهای صنعتی شد و گفت: علاوه براین موضوع باید سرمایه گذاری های شهرداری در مرکز محمدآباد مشخص و اعاده شود.

یوسفی تاکید کرد: باید تمام مسئولیتهای حقوقی ناشی از عدم مدیریت صحیح و آلودگی های زیست_ محیطی در این مکان متوجه مدیریت های قبلی بوده و شهرداری قزوین در این زمینه پاسخگو نباشد؛ چراکه درحال حاضر مرکز دفن بهداشتی_مهندسی پسماند محمدآباد اصلا وضعیت خوبی ندارد.

 

پایان پیام/
 

تصاویر مرتبط