سه‌شنبه ۱۳۹۹/۱۰/۰۲

قافله باشی:

اطلاعات دقيق جزيئات انحلال شركت پردازش نصر محمدآباد ارائه شود

دبير شوراي اسلامي شهر قزوين، خواستار ارائه اطلاعات دقيقي از جزيئات انحلال شركت پردازش نصر محمدآباد شد.

مهدیه سادات قافله باشی در جلسه شورا که با دستورکاربررسی لایحه دو فوریتی تحویل مدیریت مرکز دفن بهداشتی_مهندسی پسماند محمدآباد برگزار شد، گفت: باید در خصوص انحلال شركت نصر محمد آباد كه شهرداري قزوين بزرگترين سهامدار آن نيز بوده است، تحقيق و تفحص شود و گزارش حسابرسي آن به شوراي شهر ارائه شود.

وی با اشاره به مصوبه وقت شوراي شهر گفت: فلسفه ايجاد مرکز دفن پسماند محمدآباد متمرکز شدن جایگاههای پسماند استان در یک زمين مشخص و در راستاي سياست هاي زيست محيطي بوده است، لذا نمي توانيم به محيط زيست نگاه جزیره ای داشته باشیم.

قافله باشی با بیان اینکه نزديك به نیمی از پسماند ورودی به مرکز دفن پسماند محمدآباد متعلق به شهر قزوین است خاطرنشان کرد: از ٧٥٠ تن زباله استان، بيش از ٣٥٠تن آن سهم شهر قزوين است، لذا نباید نسبت به این موضوع بی تفاوت باشیم.

دبیر شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد : واگذاري مدیریت این مرکز به افراد غیرکارشناس و بی تجربه، کاری اشتباه و یک تصمیم عجولانه بود كه آسيب زيادي نيز در پي داشت.

وي ادامه داد : شهرداري قزوين به عنوان بزرگترين شهرداري مركز استان داراي نيروهاي متخصصي است و بايد ورود كارشناسي به پسماند داشته باشد.

وی همچنین خواستار ورود جدی اداره کل محیط زیست به این موضوع شد و گفت: ورود دستگاه هاي متولي نباید براي اين موضوع مهم تنها به اخطار یا یک مصاحبه تلویزیونی منتهی شود؛ بلكه لازم است اداره محیط زیست کنار ما باشد.

 

پایان پیام/
 

تصاویر مرتبط