شنبه ۱۳۹۹/۱۰/۰۶

یوسفی:

ضرورت بازنگری در مدیریت بازارهای روز قزوین

باید در مدیریت بازارهای روز شهرداری قزوین بازنگری جدی صورت گیرد.

 به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین؛ زهرا یوسفی رییس کمیسیون خدمات شهری پارلمان محلی قزوین در جلسه شورا که با دستور کاربررسی لوایح شهرداری برگزار شد، با اشاره به این مطلب گفت: بازار روز مکانی است که شهروندان نیازهای روزانه خود را اعم از میوه و تره بار ، گوشت و مرغ و مواد پروتئینی و ...را بتوانند از آن تهیه نمایند ضمن اینکه قیمتها باید تفاوت معنی داری با قیمت سطح شهر داشته باشد و نحوه خدمات رسانی طوری باشد که شهروندان انگیزه لازم را برای خرید روزمره خود از این بازارها داشته باشند.

يوسفي افزود: در صورتیکه بازار روزهای فعلی شهرداری ، مکانی بی رونق با مستاجرانی کم انگیزه و شغل هایی که هیچ ربطی به بازار روز ندارند بوده و طبیعتا پاتوق خرید شهروندان هم نیست.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت بازنگری در مدیریت این بازار روزها گفت: با ساماندهی و رونق این بازارها و توسعه آن می‌توان دستفروشان را هم ساماندهی کرد و با رفع سدمعبر در معابر و خیابان‌ها و هدایت آنها به این بازارروزها می توان شاهد رفع مشکلات ترافیک و مشکلات خرید مردم باشیم.

یوسفی همچنین با اشاره به لزوم تسریع در روند اجرای پروژه های عمرانی در حوزه خدمات شهری خاطرنشان کرد: در حال حاضر بازار روز ناصرآباد چند سال است که در دستور کار شهرداری قرار دارد؛ اما هنوز به بهره برداری نرسیده است .

رییس کمیسیون خدمات شهری پارلمان محلی قزوين خاطر نشان كرد: با پیگیری انجام شده مقرر شد تا بهمن ماه امسال این بازار به بهره برداری برسد و با مدیریتی متفاوت مورد استفاده شهروندان عزیز منطقه قرار گیرد .

وی افزود: طی بازدیدی که از ایستگاه آتش نشانی منطقه دانش نيز داشتیم به دلیل عدم پرداخت مطالبات پیمانکار این پروژه نیمه کاره رهاشده است.

به گفته یوسفی شهرداری قزوین باید با پرداخت مطالبات پیمانکار ، اتمام پروژه و بهره برداری از این پروژه مهم و حیاتی را تسریع نماید .

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه به راه اندازی پروژه مجتمع کارگاهی بیدستان اشاره کرد و گفت: قراربود تا این مجتمع محلی برای ساماندهی مشاغل مزاحم باشد؛ اما بنا به دلایلی این طرح سالهاست که متوقف مانده و جابجایی مشاغل صورت نگرفته است.

 یوسفی تصریح کرد: برای حل مشکلات این مجموعه دو پیشنهاد مطرح شد که یکی واگذاری پروژه به سرمایه گذار و پیشنهاد دوم ورود شهرداری راسا به این پروژه می‌باشد .

 وی تاکید کرد: درحال حاضر صنف سنگ فروشان برای جابجایی اعلام آمادگی کرده و ثبت نام نموده است . مقرر شد مدیر محترم سازمان ساماندهی مشاغل ، هر چه سریعتر با برگزاری نشست تخصصی و ارایه نقاط ضعف و قدرت هر یک از پیشنهادات ارایه شده ، به جمع بندی نهایی رسیده و اقدام لازم را اعمال نماید .
 

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط