سه‌شنبه ۱۳۹۹/۱۰/۰۹

رییس پارلمان محلی قزوین:

توطئه دشمنان در روز نهم دی ماه خنثی شد

روز نهم دی ماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است که یکبار دیگر شاهد خنثی شدن توطئه دشمنان توسط مردم ولایتمدار درسال ۸۸ بودیم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین؛ حکمت اله داودی رییس پارلمان محلی قزوین در جلسه شورا با گرامیداشت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی به بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار دست‌اندرکاران مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و خانواده آن شهید بزرگوار اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار فرمودند: "شهید سلیمانی، مظهر شجاعت، مقاومت، درایت، تیزهوشی، فداکاری و معنویّت است؛ امّا قهرمان ملّت ایران است، به خاطر اینکه ملّت ایران داشته‌های فرهنگی خودش و معنوی خودش و انقلابی خودش را و ارزشهای خودش را در او متبلور دید، در او مجسّم دید.

وي ادامه داد: بنا به فرمايشات مقام معظم رهبري(دامه بركاته)،
"ایشان هنوز زنده بود و رفت ‌و ‌آمد می کرد، خیلی هم معمولی؛ هیچ پیرایه‌ای هم برای خودش قائل نبود- که من می دیدم در این خیابانها عکسهای او را زده‌اند و به او افتخار می کنند. وقتی شهید شد، فقط انقلابی‌ها نبودند که او را تکریم کردند و بزرگداشت برای او در ذهن و عالم واقع و خارج ایجاد کردند [بلکه] همه‌ اقشار نسبت به او -حتّی کسانی که انتظار نمی رفت نسبت به یک عنصر انقلابی، این جور ابراز احساسات بکنند- ابراز احساسات کردند؛ چرا؟ به خاطر همین: تبلور ارزشهای فرهنگی ایرانی و ایران بود؛ این خیلی باارزش است".

داودی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری، "حاج قاسم سلیمانی از طرفی دارای شجاعت و روحیه‌ مقاومت بود؛ شجاعت و مقاومت جزو خصلت های ایرانی است. زبونی و عقب‌نشینی و انفعال و مانند اینها ضدّ روحیه‌ ملّی ما است. آنهایی که ادّعای ملّیّت می کنند و عملاً زبونی از خودشان نشان می دهند، دچار تناقضند و او مظهر شجاعت بود، مظهر مقاومت بود؛ این را همه مشاهده می کردند و می دیدند".

وی همچنین در ادامه سخنانش به فرارسیدن روز نهم دی ماه اشاره و بیان کرد: در روز نهم دی ماه سال ۸۸ یکبار دیگر مردم ولایتمدار اقصی نقاط ایران با میثاق خود با ولایت توطئه دشمنان خارجی را خنثی کردند.

 

پایان پیام/
 

تصاویر مرتبط