سه‌شنبه ۱۳۹۹/۱۰/۰۹

نايب رئيس شوراي اسلامي شهر قزوين:

به دنبال احقاق حق شهرداری در لوایح تفکیکی هستیم

اعضای شورای اسلامی شهر قزوین در بررسی لوایح شهرداری به دنبال نفع شهر و شهروندان و احقاق حقوق شهرداری هستند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین؛ مهدی عبدالرزاقی، نایب رییس پارلمان محلی قزوین در جلسه شورا گفت: بنده با پروژه های سرمایه گذاری که عواید زیادی برای شهر و شهروندان قزوینی داشته باشد موافق هستم.

وی افزود: همه قبول داریم که وضعیت مالی شهرداری قزوین چندان مطلوب نیست و در حال حاضر پیمانکاران پروژه ها از شهرداری طلب دارند، اما باید در مقابل مردم عزت مندانه رفتار کرد.

وی در خصوص لایحه تفکیک قطعه زمینی در بلوار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: سهم فضای سبز، سهم تجاری، مسکونی شهرداری قزوین باید در این تفکیک مشخص شود، چراكه ما به دنبال احقاق حق شهرداری در لوایح تفکیکی هستیم؛ بنابراین باید این لایحه در تمامی موارد شفاف باشد تا بتوانیم به درستی تصمیم گیری کنیم.

وی در خصوص لایحه هزینه آماده سازی اراضی سطح شهر بیان کرد: در کمیسیون عمرانی شورا این موضوع مورد بررسی قرار گرفت كه محاسبه هزینه آماده سازی با فرمول جدید باعث کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی خواهد شد.

این عضو شوراي اسلامي شهر قزوين افزود: می توان در مناطق منفصل شهری یک بر را محاسبه کرد و این بر نیز نصف تعرفه یعنی متری ۸۰ هزار تومان برای هزینه آماده سازی محاسبه شود.

به گفته عبدالرزاقی، به دلیل بررسی موارد بیشتر این لایحه و شفاف شدن موضوعات، لازم است تا دوباره این لایحه در کمیسیون مورد بررسی قرارگیرد.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط