سه‌شنبه ۱۴۰۰/۰۴/۰۸

نایب رییس پارلمان محلی قزوین:

حفظ باغستان سنتی همت ملی می خواهد

برای حفظ باغستان سنتی باید همه دستگاه ها و مجموعه هیات وزیران وارد میدان شوند و این کار همت ملی می طلبد.

 به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین؛ مهدی عبدالرزاقی نایب رییس شورای اسلامی شهرقزوین در جلسه شورا بابیان این مطلب اظهار داشت: اینکه باغستان سنتی قزوین توسط یک متولی و نهاد برای عدم موازی کاری ها اداره شود کار خوبی است؛ اما نباید همه بار هم بر دوش شهرداری قزوین باشد.

وی با بیان اینکه برخی دستگاهها نباید از مسئولیت شانه خالی کنند، افزود: بر این باور هستم که حفظ باغستان سنتی قزوین نیازمند همت ملی است، وگرنه این مجموعه حفظ نخواهد شد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه این جلسه که به بررسی لایحه مربوط به توافق با معارضین اراضی موسوم به عظیم زاده اختصاص داشت گفت: شورای پنجم در این خصوص هیچ مصوبه ای نداشته و هر موضوعی در خصوص تفکیک این اراضی، به ادوار گذشته شورا مربوط بوده است.

وی تاکید کرد: کل روند تفکیک اراضی عظیم زاده دارای اشکالات فراوانی است و بنده با هر شکل از تفکیک باغات سنتی مخالف هستم .

وی در ادامه این جلسه و در بررسی مغایرتهای اعلامی مصوبات شورا از سوی هیات تطبیق شهرستان قزوین و در خصوص واگذاری پروژه ستاره پونک گفت: دوماه پیش با موافقت شورای حفظ حقوق بیت المال در خصوص واگذاری ستاره پونک موافقت نمودیم، اما درحال حاضر با مغایرتهای متفاوت و پی در پی هیات تطبیق شهرستان قزوین ، روبه رو هستیم که این معطل ماندن مصوبه وعدم اجرای آن باعث خسارت ۷۰ میلیارد تومانی به شهرداری قزوین شده است.

این عضو شورا تاکید کرد: این مصوبه در راستای پرداخت بخشی از بدهی های شهرداری قزوین به بانک شهر صورت گرفت؛ اما در حال حاضر به دلیل معطل ماندن این مصوبه شاهد افزایش بدهی ها و ضرر شهرداری و شهروندان هستیم.

عبدالرزاقی در بخش دیگری از سخنانش پیرامون بررسی لایحه شهرداری قزوین در مورد اعطای مشوق برای پلاکهای دارای عقب نشینی بالای ۲۰۰ متر در بلوار اسدآبادی شامل معاف از پرداخت کلیه هزینه های تغییر کاربری و امتیاز تراکم سیال بیان کرد: رای دادن به این لایحه بدعت اشتباهی است که حقوق سایر شهروندانی را که زمین هایشان عقب نشینی داشته، تضییع می کند.

نایب رییس شورای اسلامی شهر قزوین، همچنین از عملکرد شورای پنجم در بخش ورزش دفاع کرد و گفت: اقدامات ارزنده و خوبی در این بخش در شورای پنجم شکل گرفت؛ اما متاسفانه ضعف ما در تیم داری ورزشی به عدم وجود مدیران ورزشی که باشگاه داری را بلد باشند برمی گردد.

وی همچنین از شورای ششم خواست تا درخصوص استاندارد سازی سالنهای ورزشی در همه مناطق و مناطق منفصل شهری حرکت روبه جلو داشته باشند.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط