سه‌شنبه ۱۴۰۰/۰۵/۱۹

عضو شورای اسلامی شهر قزوین تاکید کرد:

ضرورت توجه شهردار آینده قزوین به باغستان سنتی

باغستان سنتی قزوین می تواند مرکز سرمایه باشد و باید شهردار آینده شهر ، حفاظت و برطرف کردن بلاتکلیفی از این باغات را در دستورکار خود داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین؛ فاطمه اشدری عضو پارلمان محلی قزوین در جلسه علنی شورا که با دستورکار بررسی برنامه های نامزد تصدی پست شهردار قزوین برگزار شد، گفت: باغستان سنتی قزوین تنها یک فضای سبز نیست؛ بلکه به عنوان هویت شهر و هویت شهروندان قزوین و برجای مانده از گذشتگان این شهر است و می تواند مرکز سرمایه باشد.

وی افزود: متاسفانه یک صدم هزینه و اعتباری که برای بوستان فدک و باراجین هزینه شد برای باغستان هزینه نشد و مانند طفل بدون پدر و مادر با این باغستان برخورد شد وظاهراً برخی دستگاه‌ها ادعای متولی بودن را دارند ، ولی عملا موقع ارائه راهکار و عمل نتوانستند اقدام اساسی و موُثر داشته باشند، چون متولی باغستانها خود باغداران هستند و دستگاهها سازمان‌های مرتبط داخل استان و سطح کشور صرفاً با مشارکت باغداران و هم افزایی می‌توانند در حفظ و نگهداری و احیای باغستانها گام‌های موًثر بردارند .

وی ادامه داد: شهردار آینده شهرقزوین باید با استفاده از ظرفیت مدیران بومی و خارج از استان و ضرورتا با کمک‌های ملی و سازمان میراث فرهنگی جهانی ، وضعیت این باغستان را از بلاتکلیفی خارج کرد؛ چراکه می تواند بعنوان منبع سرمایه مادی و معنوی ، مرکز خوبی برای رونق و توسعه و جذب گردشگری قزوین باشد.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین همچنین با اشاره به اینکه ویروس سیاسی بودن مانع از اجرای برخی طرحها در شهر قزوین شده است، گفت: در شورای چهارم بهترین طرح ها و مطالعات برای ورودی های شهر انجام شد، اما ویروس سیاسی بودن مانع از اجرای این طرح ها شد.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه باید بسیاری از امور اجرایی پروژه ها توسط کارشناسان و نیروهای خبره شهرداری انجام شود، افزود: همواره در شهرداری ها بهترین نیروها جذب می شوند؛ ولی متاسفانه وقتی کارها به پیمانکاران سپرده می شود دل به کار شهرداری نداده و دل نمی سوزانند و این موضوع آسیب زاست. بایستی برای اجرای پروژه های شهرداری با اعتماد به کارکنان وکارشناسان اهل فن شهرداری و ایجاد شرایط مناسب و تشویق آنان بستر مناسبی برای سپردن صفر تا صد اجرایی پروژه ها را به این عزیزان سپرد و در بسیار از موارد پیمانکاران را حذف کرد .

اشدری در ادامه با اشاره به بدهی های شهرداری به بانک شهر خاطرنشان کرد: افتخار می کنم که در دوره های قبل شهرداری، جرأت داشته تا با دریافت تسهیلات پروژه های عمرانی را احداث کند. حتی با توجه به اینکه پروژه ها نیمه تمام هستند ولی ارزش افزوده دارند که با تهاتر منطقی و منصفانه ، بخش ناچیزی از این پروژه یا دیگر دارایی های شهرداری می توان بدهی شهرداری به بانک شهر را پرداخت .

وی تاکید کرد: دو طرح بیمار شامل طرح بلاتکلیف شهیدانصاری شرقی و غربی و طرح توسعه آستان امامزاده حسین(ع) در شهرقزوین وجود دارد که باید شهردار آینده شهر قزوین از بودجه های ملی و استانی و شهرداری این دو پروژه مهم و زیرساختی را به سرانجام برساند. حداقل اینکه از تملکات موجود برخی از زیرساخت‌های فرهنگی و رفاهی، فضاهای سبز ، ورزشی و بهداشتی و غیره مورد نیاز ساکنین این محلات را با اولویت در کوتاهترین زمان اجرا کرد تا شاید آسیب و فشار و سختی که به مردم عزیز این ناحیه وارد شده است جبران شود .

اشدری تصریح کرد: با تجمیع منابع و در اختیار بودن زمین و استفاده از ظرفیتهای نخبگان می‌توان این پروژه ها را انجام داد.

این عضو پارلمان محلی قزوین همچنین خواستار تعیین درصد و افزایش سهم ارزش افزوده شهر قزوین توسط شهردار آینده شهر قزوین شد.

وی همچنین خواستار ارائه برنامه برای نیروهای مازاد شهرداری قزوین توسط شهردار آینده شهر شد و گفت: در دوره های گذشته شاهد ورود و جذب نیروهای مازاد در شهرداری قزوین بودیم که نمی توانیم عذرشان را بخواهیم؛ بنابراین شهردار آینده شهر باید در این خصوص برنامه داشته باشد.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط