سه‌شنبه ۱۴۰۰/۰۶/۰۲

فاطمه اشدری :

استانداری قزوین پاسخگوی خسارت وارد شده به سایت پسماند محمدآباد باشد/ مردم نباید ضرر و زیان را جبران کنند

مدیریت ارشد استان نسبت به ضرر و زیان و خسارت وارد شده به سایت پسماند محمدآباد مسئول است و باید پاسخگو باشد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، فاطمه اشدری عضو پارلمان محلی در جلسه علنی شورا که با دستور کار بررسی لوایح شهرداری قزوین برگزار شد با گرامیداشت و تبریک روز پزشک اظهار کرد: امیدوارم با پیگیری در نظام سلامت، طب سنتی اسلامی در کنار طب نوین برای درمان بیماران نهادینه شود تا بتوانیم کمکهای قابل توجهی برای یاری رساندن به مردم و بیماران داشته باشیم.

وی در ادامه جلسه که به بررسی لایحه تعیین بهای خدمات پسماند اختصاص داشت بر لزوم توجه به تفکیک زباله تاکید کرد و گفت: این موضوع هزینه ای ندارد و تنها باید آموزش و فرهنگسازی در بین شهروندان را همراه داشته باشد؛ مدیریت شهری با نداشتن برنامه در این خصوص چرا باید نام سازمان بازیافت را در کنار سازمان پسماند به یدک بکشد؟.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین خاطر نشان کرد: تا زمانی که در مدیریت شهری، سازمان مدیریت پسماند و بازیافت راهکار اصولی برای دفن زباله و بازیافت آن نداشته باشد هیچ ضرورتی ندارد که نام بازیافت زباله را به یدک بکشد.

وی با انتقاد از اینکه چرا باید مردم هزینه جمع آوری زباله را پرداخت کنند ؟گفت: سوء مدیریت و دخالت های برخی مسوولان استانی باعث از بین رفتن لندفیل سایت پسماند و دفن زباله محمد آباد شد که برای بازسازی آن، شهرداری متحمل هزینه گزاف خواهد شد.

اشدری ادامه داد: ورود حجم زیاد زباله از شهرهای دیگر به سایت پسماند محمدآباد بدون انجام هرگونه بازیافتی جز آثار مخرب و زیان بار چیز دیگری را نصیب شهر قزوین نکرده است.

این عضو شورا با اشاره به اینکه لندفیل های نابودشده ، بیت المال است و افراد دخیل در این موضوع باید پاسخگو باشد؛ اظهار داشت: مجموعه استانداری باید پاسخگوی ضرر و زیان های وارده به سایت محمدآباد باشد و این سزاوار و عادلانه نیست که ضرر و زیان های پسماند از جیب مردم پراخت شود.

به گفته وی، اگر مدیریت ارشد استان در موضوع پسماند دخالت می کند باید در ضرر و زیان ایجاد شده ناشی از تصمیم مدیریتی خود نیز پاسخگو باشد و خسارت بدهد.

فاطمه اشدری تصریح کرد: شورای ششم برای تحقق حقوق مردم این مطالبه را از مدیران استانی دارد تا هزینه خسارت لندفیل ها در سایت پسماند محمدآباد از محل اعتبارات استانی به شهرداری قزوین پرداخت شود و یا اینکه سهم ارزش افزوده شهرداری را افزایش دهند.

وی در ادامه نیز خواستار توجه ویژه شهرداری قزوین بر امر تفکیک زباله از مبدا شد و گفت: رانت ها و عدم مدیریت در این بخش باعث شده تا شاهد وجود زباله گردها و افراد غیر کارشناس در این حوزه باشیم؛ در دوره ششم انتظار دارم اجازه استفاده از رانت را به هیچ کسی ندهیم.

به گفته اشدری، شورا باید این موضوع را تعیین تکلیف نماید همچنین در کمیسیون فرهنگی شورا نیز باید راهکار های افزایش مشارکت مردم در امر تفکیک زباله از مبدا بررسی و پیگیری شود.

وی در پایان تاکید کرد: تا تعیین تکلیف مطالبات مردم از بازیافت زباله مشخص نشود، موافق پول گرفتن از مردم بابت مدیریت پسماند نیستم.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط