سه‌شنبه ۱۴۰۰/۰۶/۰۲

حق شناس،

به دنبال احقاق حقوق شهرداری و شهروندان در شهرک اندیشه هستیم

با برگزاری جلسه کارگروه شورای حفظ حقوق بیت المال دادگستری در خصوص شهرک اندیشه، حقوق شهرداری و شهروندان در این منطقه محقق می شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین؛ محسن حق شناس نایب رییس شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه شورا ضمن ارائه گزارشی در خصوص جلسه کارگروه شورای حفظ حقوق بیت المال دادگستری در رابطه با شهرک اندیشه که با حضور ۶ نفر از اعضای شورای شهر قزوین برگزار شد، گفت: بر اساس مصوبات دومین جلسه این کارگروه در بند دوم ذکر شده که شهرداری قزوین ضمن تبیین وضعیت مطالبات خود و میزان اراضی که در اجرای قرار داد منعقده به دنبال سهم خود بوده و باید طرح شکایت کند و موارد را مشروحا به دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت المال و بازپرس پرونده اعلام کند.

حق شناس ادامه داد: زمانی پرونده از زوایای متعدد بررسی شد و نامه ای را از شهرداری قزوین در تاریخ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ دیدیم که آن نامه روال اداری خود را طی نکرده و اداره حقوقی در جریان نبوده و با امضای شهردار وقت انجام شده است و متوجه شدیم که بین نامه و مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال تفاوت هایی وجود دارد.

وی به مشروح مصوبات این جلسه اشاره و تصریح کرد: مقرر شد تا شهرداری قزوین نسبت به طرح دعوی به منظور مطالبه و اخذ حقوق شهرداری در مراجع قضایی اقدام نماید و همچنین به منظور رفع مشکل صدور پروانه های ساختمانی ضمن مکاتبه و پیگیری در کارگروه زیربنایی و شورای برنامه ریزی استان نسبت به تسریع در حل و فصل تغییر کاربری اراضی داخل طرح که مازاد بر تغییر کاربری اولیه می باشد، به منظور الحاق به طرح و تصویب و اقدام ضوابط مرتبط با آن جهت صدور پروانه اقدام شود.

وی تاکید کرد: در بخش اول حل حقوق عامه و سهم شهرداری از شهرک اندیشه و حل مشکل ساکنین این شهرک است که با کمک شورای حفظ حقوق بیت المال و شورای برنامه ریزی استان این اتفاق می افتد.

به گفته نایب رییس مجلس محلی، همچنین نامه شهرداری که چند روز قبل از آغاز شورای ششم برای شورای حفظ حقوق بیت المال ارسال شده و با توجه به لزوم طرح دعوی به اتفاق به این نتیجه رسیدیم که مفاد نامه کن لم یکن تلقی شود. بر این اساس شهرداری قزوین موظف است ظرف مدت ده روز نتیجه اقدامات را به شورای حفظ حقوق بیت المال ارائه کند.
 

وی اظهار امیدواری کرد: پرونده شهرک اندیشه به کمک همه دست اندرکاران استانی به خوبی بسته شود و شهرداری و شهروندان به حقوق خود برسند.

نایب رییس شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه جلسه، با گرامیداشت هفته دولت، شهید رجایی را نماد هویت استان قزوین خواند و افزود: باید فضای تکریم شهدای دولت در قزوین در هفته دولت گرم‌تر شود.

وی با تاکید بر اینکه خانه شهید رجایی به عنوان نماد هویت استان قزوین است، خاطرنشان کرد: این خانه باید احیا شود و جایگاه شهید رجایی که در کشور کاملا درخشان است به عنوان نماد خدمت مورد تاکید قرار گیرد.

حق شناس خواستار جانمایی تندیس شهید رجایی که جمع آوری شده در یکی از میادین مناسب شهر قزوین شد و گفت: باید فضای تکریم شهیدان رجایی و باهنر و شهدای دولت در استان کاملا گرم شود.

نایب رئیس مجلس محلی قزوین در ادامه سخنانش ضمن تبریک روز پزشک اظهار داشت: پزشکان با مهارت خود قدرت خداوند را به رخ بندگان می کشند و در این شرایط و روزهای کرونایی در راه خدمت به مردم تلاشها و زحمات زیادی را متحمل شده اند که امیدواریم در پیشگاه خداوند ماجور باشند.

حق شناس در بخش دیگری از این جلسه که به بررسی لایحه تعیین خدمات پسماند اختصاص داشت گفت: قیمت تمام شده پسماند در سال گذشته حداکثر باید ۳۵ درصد افزایش اعمال می شد اما متاسفانه در عمل و اجرا شاهد افزایش بیش از ۷۰ درصدی بودیم که بر این اساس در کمیسیون مقرر شد با دستورالعمل شهرداری تهران این موضوع انجام شود.
 
به گفته حق شناس، همچنین مقرر شد تا اعداد و ارقام و محاسبه فرمول توسط یک مشاور به صورت دقیق کارشناسی و استخراج شود در صورت حصول نتیجه به شورا اعلام گردد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: درحال حاضر پسماند سیار شهرهای استان به سایت پسماند محمد آباد وارد می شود که ممکن است هزینه ورود و تخلیه و دفن پسماند توسط شهرداری های دیگر پرداخت نشود و مجدد هزینه ای که از هر شهروند قزوینی بابت جمع آوری پسماند میگیریم مضاعف شود، بر این اساس لازم است تا این لایحه بررسی دقیق و کارشناسی شود.

محسن حق شناس در ادامه سخنانش در تذکری خواستار توجه شهرداری به عدم تخلیه و دفن پسماندهای صنعتی در سایت پسماند محمد آباد شد و گفت: بارها در این خصوص تذکر داده ایم که سایت پسماند محمدآباد محل دفن پسماند صنعتی نیست و شرایط این موضوع را ندارد اما اخیرا مطلع شدیم که 80 تن تنباکوی فاسد شده که دارای فلزات سمی است و خطرناک است در این مجموعه تخلیه شده است. نباید اجازه دهیم پسماند خطرناک و صنعتی در این مجموعه تخلیه و دفن شود چرا که با وجود آتش سوزی های اخیر، این سایت آسیب دیده و نیاز به ترمیم دارد.
 
وی همچنین خواستار مسئول شدن یکی از اعضای شورا در خصوص لوایح مهم و پیگیری خارج از کمیسیونی شد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین همچنین در خصوص وضعیت مالیاتی شهرداری قزوین گفت: در حال حاضر تا سال ۹۷ مالیات شهرداری قزوین انجام شده و برگه تشخیص صادر شده و از این محل ۱۷ میلیارد تومان شهرداری قزوین طلب دارد که پیگیر هستند تا این رقم استیفا شود.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط