سه‌شنبه ۱۴۰۰/۰۷/۰۶

عضو مجلس محلی قزوین خواستار شد؛

ضرورت افزایش رقم بودجه سازمان آتش نشانی در سال آینده

بمنظور بروز رسانی تجهیزات و لوازم مورد نیاز سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین ضرورت دارد تا در بودجه سال 1401 رقم بودجه این سازمان افزایش یابد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین؛ فاطمه اشدری عضو مجلس محلی قزوین در جلسه علنی شورا که با دستور کار بررسی لوایح شهرداری قزوین و با حضور جمعی از آتش نشانان شهرداری قزوین برگزار شد طی سخنانی ضمن تقدیر از تلاشهای این قشر اظهار کرد: در ابتدا باید یاد و خاطره علی لندی نوجوان فداکار ایذه ای را که از خطه شما قهرمانان و آتش نشانان بود را گرامی بدارم چرا که حرکت و حماسه این نوجوان در دل تاریخ نگاشته شد.

وی ادامه داد: این فرزند کوچک ایران جزو قهرمانان بزرگ کشور شد و می تواند الگویی باشد برای نوجوانان و جوانان این سرزمین که می توانند با شهامت، ایثارگر و شجاع باشند.
 
اشدری با بیان اینکه شهدای دفاع مقدس و انقلاب اکثرا سن کمی داشتند گفت: فرزندان کوچک ما قهرمانان بزرگ تاریخ هستند.

وی تصریح کرد: عزیزان آتش نشان از نخبگان فرهنگی و ورزشی هستند که اگر در کنار این نخبه بودن روحیه قهرمانی هم باشد اثراتی خلق می کند که دنیا را متحیر خواهد کرد.

اشدری خطاب به آتش نشانان گفت: همواره رشادتها و حرکتهای شما عزیزان در راستای همان حرکتی است که از شهدا و ایثارگران یاد می کنیم.

این عضو شورا پیشنهاد کرد: بایستی سازمان آتش نشانی از امکانات و تجهیزات به روز برخوردار باشد و بودجه این سازمان را در کنار پروژه های عمرانی ببینیم و درصدی از اجرای این پروژه ها را به این سازمان اختصاص دهیم.

اشدری همچنین در خصوص وضعیت حمایت شورا و شهرداری قزوین از ورزش گفت: وظیفه ما حمایت از ورزشهای همگانی است؛ امیدواریم در آینده وضعیت و شرایط مالی شهرداری مساعد شود تا بتوانیم اعتبارات این بخش را افزایش دهیم و از ورزشکاران در راستای حمایت از نخبگان ورزشی برای حضور در مسابقات جهانی و غیره هزینه کنیم.

وی در راستای ترغیب و تشویق ورزشکاران پیشنهاد داد: می توان درصدی از هزینه های تیم های ورزشی که در مسابقات حضور می یابند را برعهده بگیریم و در صورت اینکه حایز رتبه برتر شوند نیز جوایز ارزنده برای آنها در نظر بگیریم.

فاطمه اشدری تاکید کرد: برای ما همه رشته های انفرادی و گروهی ورزشی مهم هستند چرا که در همه رشته ها نخبه داریم و باید حمایت شوند.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه لایحه بودجه شهرداری در سال گذشته در بخش ورزش ۱۰ میلیارد تومان بوده است افزود: این لایحه قبلا مصوب شده که حالا ممکن است به دلیل محدودیت منابع مالی دچار دستخوش شده باشد.

وی با بیان اینکه نگاه حمایتی شورا باید نسبت به همه رشته های ورزشی باشد نه صرفا والیبال و بسکتبال، تصریح کرد: اگر در حمایت از ورزشکاران تاخیر شود نگاه آنها نسبت به شورا تضعیف خواهد شد و به این باور برسند که شورا ورزشکاران را همراهی نمی کند.
 
به گفته این عضو پارلمان محلی قزوین باید برای کمک به تیم های ورزشی آیین نامه ای داشته باشیم تا براساس آن اقدام شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش پیرامون آیین نامه رفاهی پرسنل شهرداری قزوین گفت: لازم است تا در راستای رفاه حال پرسنل بودجه رفاهی به طور کامل تحصیص یابد و حتی اگر در کدهای درآمدی هم کسری داشتیم بودجه این بخش باید تامین شود.

وی همچنین گفت باید در بخش بیمه ای در مورد بیماران کرونایی هم ردیفی به آیین نامه رفاهی پرسنل افزوده شود.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط