سه‌شنبه ۱۴۰۰/۰۸/۱۱

رییس کمیسیون مالی شورای اسلامی شهر قزوین:

تکیه دایمی تعزیه چند منظوره طراحی و احداث شود

به منظور استفاده بهینه از فضا و انجام فعالیتهای فرهنگی و آیینی پیشنهاد می شود تکیه دایمی چند منظوره تعزیه در جنب المان شهدای گمنام مجموعه فدک طراحی و احداث شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، ولی چگینی رییس کمیسیون مالی برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا با بیان این مطلب اظهار کرد: شورای شهر قزوین با لایحه شهرداری مبنی بر واگذاری اذن انتفاع یک قطعه زمین در اراضی موقوفه شیخ الاسلامی به انجمن تعزیه داران علمدار کربلای استان موافقت نموده است که تکیه دایمی تعزیه در آن احداث شود.

وی افزود: به جهت فقر مراکز فرهنگی در سطح شهر قزوین، مطالبات متعدد هنرمندان در رشته های مختلف و تنوع رشته های هنری پیشنهاد می شود فضای اختصاص داده شده به تکیه دایمی تعزیه به صورت چند منظوره طراحی و احداث شود.

به گفته چگینی می توان در مناسبتهای مذهبی و برنامه های فرهنگی استفاده چند بعدی و بهینه از این فضا داشت.

رییس کمیسیون مالی برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قزوین خاطر نشان کرد: می توان این شرط را لحاظ کرد که در صورت طراحی و اجرای چند منظوره زمین واگذار شود، لذا جهت طراحی این مجموعه نیز می بایست با هنرمندان مجرب کشور مشورت صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش خواستار توجه به انجام مطالعات علمی و پژوهشی در اجرای طرح های عمرانی در شهرداری قزوین شد و گفت: به فصل تدوین بودجه نزدیک می شویم و ضرورت دارد تاشهرداری قزوین توجه به موضوعات مطالعاتی را قبل از اجرای هرگونه طرحی در دستورکارقرار دهد و برمبنای آن برنامه ریزی کند.

 

پایان پیام/

 

تصاویر مرتبط