یکشنبه ۱۴۰۰/۰۸/۰۹

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین تاکید کرد:

ضرورت همکاری و مساعدت شورا و شهرداری قزوین در تامین مسکن نیازمندان/ ۶۲ هزار نفر در استان تحت پوشش کمیته امداد هستند

در زمینه تامین مسکن محرومان نیازمند مساعدت و همکاری شورا و شهرداری قزوین هستیم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، مهر علی حق گویان مدیر کل کمیته امداد امام خمینی( ره )در جلسه علنی شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه ما خدمتگزار محرومان جامعه هستیم اظهار کرد: در حال حاضر ۳۲ هزار خانوار تحت حمایت ما قرار دارند که بیش از ۶۲ هزار نفر هستند، که از این تعداد ۸هزارو ۵۰۰نفر دانش‌آموز و بیش از ۹ هزار نفر یتیم و محسنین هستند.

وی افزود: همچنین ۳۰ هزار نفر حامی در کمیته امداد استان وجود دارد که به محسنین و ایتام کمک می‌کنند در واقع ما با یک جامعه ۲۶۵ هزار نفری به‌صورت مستقیم در ارتباط هستیم که به آن‌ها خدمات می‌دهیم یا خدمات دریافت می‌کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در ادامه سخنانش به موضوع مسکن نیازمندان اشاره کرد و افزود: ما با خانواده‌هایی ارتباط داریم که اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند و نیاز است امکاناتی مانند مسکن برای آن‌ها مهیا شود، همه دستگاه‌ها در این حوزه باید با ما همراهی کنند تا بتوانیم بخشی از این مشکلات را حل کنیم.

حق‌گویان با اشاره به اینکه در حوزه روستایی مشکل مسکن را به نحوی برطرف کرده‌ایم و مشکلات در این حوزه وجود ندارد افزود: دغدغه اصلی ما مسکن شهری است، آسیب‌پذیرترین افراد زنان سرپرست خانوار زنان جوانی هستند که سرپرست خانوار خود را از دست دادند یا مطلقه هستند بنابراین درخواست داریم در حوزه مسکن به این خانواده‌ها کمک شود، شورای شهر می‌تواند در این زمینه در حوزه مساعدت‌های بلاعوض، مشارکت یا مجوزهای مورد نیاز در این حوزه ورود پیدا کند.

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه هرچه آسیبهای اجتماعی در جامعه افزایش یابد سرریز آن به کمیته امداد میریزد اظهار کرد: خانواده‌هایی که سرپرست خود را از دست می‌دهند و خانواده‌هایی که دچار آسیب اجتماعی می‌شوند یا از کار افتاده می‌شوند تحت حمایت کمیته امداد قرار می‌گیرند، در واقع هرچه میزان آسیب‌های اجتماعی افزایش پیدا کند سرریز آن به کمیته امداد می‌ریزد بنابراین افزایش افراد تحت حمایت کمیته امداد زنگ خطری برای افزایش آسیب‌های اجتماعی است.

وی همچنین بر ضرورت مشارکت بیشتر شهرداری قزوین در امر اطلاع رسانی و تبلیغات فرهنگ انفاق و زکات در جامعه تاکید کرد و گفت: یکی از وظایف کمیته امداد نشر احسان و نیکوکاری است، برای این امر نیاز به تبلیغات شهری داریم، انتظار داریم که شورا و شهرداری قزوین در حوزه تبلیغات نیز با ما همکاری کند تا بتوانیم فرهنگ انفاق را در بین مردم تبلیغ کنیم.

حق‌گویان در بخش دیگری از سخنانش به بیان اهمیت اشتغال و اقدامات انجام شده در این حوزه در کمیته امداد استان اشاره کرد و گفت: اگر در جامعه اشتغال برای جوانان ایجاد نشده باشد آسیب اجتماعی افزایش پیدا می‌کند، در سال جاری یک‌سوم از اعتبارات کلان استان را در حوزه اشتغال صرف کرده ایم و حدود ۲۴۰ میلیارد تومان برای اشتغال هزینه شده است، همچنین با شهرک‌های صنعتی و صنایع نیز قراردادهایی منعقد کردیم تا افراد آموزش‌ دیده را به این مراکز معرفی کنیم که این ارتباطات نه‌ تنها در استان بلکه در استان‌های دیگر از جمله البرز نیز صورت گرفته است و نیروی کار به کرج و اشتهارد اعزام کردیم.

وی همچنین خواستار همکاری و در کنار هم قرار گرفتن شورا و شهرداری قزوین پیرامون مسئولین اجتماعی شهروندان شد و گفت: علاوه بر ساخت‌ و ساز شهری باید مسئولیت اجتماعی و ایجاد فرهنگ شهری را مدنظر قرار دهیم، از اعضای شورای شهر تقاضا داریم که در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در حوزه شهری در کنار ما قرار بگیرند.

به گفته این مقام مسئول، در حال حاضر کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان قزوین به دنبال افزایش افراد تحت حمایت خود نیست بلکه می خواهیم که کار را به‌ وسیله مردم انجام دهیم و به آنان واگذار کنیم، در این راستا مراکز نیکوکاری محلات طراحی شده است که به خانواده‌ها خدمت ارائه می‌دهد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین همچنین خواستار تجهیز و ارتقای امکانات مراکز نیکوکاری شد و گفت: ۲۰۰ مرکز نیکوکاری در سطح استان فعال هستند که برای تجهیز آن نیاز به کمک‌های شورای شهر داریم، یکی دیگر از مشکلات ما تأمین جهیزیه است که با توجه به افزایش قیمت خرید جهیزیه نیازمند همکاری وکمک هستیم.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط