سه‌شنبه ۱۳۹۳/۰۷/۲۲

فصيحي رامندي، رئيس کميسيون خدمات شهري شوراي شهر خبرداد:

اجراي طرح گسترده تفکيک از مبدأ تا پايان مهر

رئيس کميسيون خدمات شهري شورا ضمن تشريح اقدامات انجام شده در کميسيون خدمات شهري و برنامه هاي آتي سازمانهاي خدمات رسان تحت نظارت اين کميسيون، از اجراي طرح گستره تفکيک از مبدأ تا پايان مهر ماه خبرداد.

 

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ فرج ا... فصيحي رامندي با اعلام اين خبر افزود: کميسيون خدمات شهري ناظر بر مجموعه فعاليتها و اقدامات معاونت خدمات شهري و سازمانهاي زير مجموعه آن است.

وي تصريح کرد: نظارت بر سازمانهاي ميادين، ميوه و تره بار، مديريت پسماند، آتش نشاني و آرامستانها به صورت مستقيم و نظارت بر عملکرد سازمان فرهنگي_ورزشي به صورت غير مستقيم صورت مي گيرد.

اين عضو شوراي شهر با بيان اينکه از ابتداي فعاليت شوراي چهارم، حدود 30 جلسه کميسيون خدمات شهري با حضور مديران و نمايندگان اين سازمانها برگزار شده، خاطرنشان کرد: در جلسه با سازمان پارکها و فضاي سبز، بر ضرورت احداث فضاي سبز در داخل شهر و مکانهايي که نيازمند اين فضا هستند تأکيد و راهکارهاي لازم ارائه شد.

فصيحي رامندي افزود: ساماندهي و جمع آوري پسماند ميادين ميوه و تره بار و موارد مورد درخواست شهروندان در اين رابطه و پيشنهادهايي که ارائه کردند با متوليان سازمان مديريت پسماند بررسي و نيز پيشنهادهايي ارائه شد، براي مثال انتقال سنگ تراشان فعال در انتهاي خيابان مولوي و چهار راه منتظري به مکاني ديگر و رصد پي در پي عملکرد اصنافي که در شهر اقدام به سد معبر مي کنند نيز مورد تأکيد قرار گرفت.

فصيحي رامندي از تمهيداتي که براي سازمان آتش نشاني در نظر گرفته شده صحبت کردو گفت: امسال با صرف اعتبار 40 ميليارد ريالي چند فقره از تجهيزات مورد نياز سازمان اعم از نردبان بلند خريداري شده و پس از آتش سوزي انبار روغن، بر انتقال انبارها به خارج شهر و جلوگيري از دپو کالا به شيوه استاندارد، تأکيد شد.

به گزارش روابط عمومي شورا، وي در رابطه با نتايج تصميم گيري ها براي سازمان مديريت پسماند گفت: با نظارت و پيگيري مستمر، تفکيک زباله از مبدأ در مرحله حمل و دفن پسماندها مورد تأکيد قرار گرفت که با نظم و انضباط خاصي از سوي سازمان مديريت پسماند در دستور کار قرار بگيرد تا مانند گذشته در حمل و دپو پسماند، مشکلات زيست محيطي نداشته باشيم.

رئيس کميسيون خدمات شهري شوراي شهر در رابطه با اقداماتي که در بخش تفکيک زباله از مبدأ انجام شده، عنوان کرد: از اواخر سال قبل، کنسرسيومي تشکيل شد تا ضمن آموزشهايي به شهروندان، سطل زباله مخصوص در اختيار آنها قرار دهد و به موقع نسبت به جمع آوري زباله هاي تفکيک شده اقدام کند.

وي افزود: ولي به دليل محدوديت در اعتبار، اين کنسرسيوم از ادامه کار باز ماند که اخيرا مناقصه اي برگزار شده تا پيمانکاران بخش خصوصي براي ادامه کار تا پايان مهر ماه سال جاري به شکل گسترده وارد عمل شوند.

فصيحي رامندي خطاب به شهروندان گفت: از آنها مي خواهم همه ي دور ريختني ها را زباله ندانند، خيلي از مواد مانند کاغذ، شيشه و پلاستيک قابل بازيافت هستند و ما درصدديم مجري کار را ملزم کنيم تا زباله هاي تفکيک شده بازيافتي را خريداري کنند.

رئيس کميسيون خدمات شهري شورا سياستهاي اعمال شده در راستاي تفکيک از مبدأ را در راستاي همکاري شهروندان با شهرداري دانست.

پايان پيام/1023/مهر93 

تصاویر مرتبط