سه‌شنبه ۱۳۹۳/۰۸/۲۷

شوراي اسلامي شهر قزوين موافقت و تصويب کرد؛

ساخت درمانگاه خيريه امام صادق (ع) در بافت جنوبي شهر

پروژه ساخت درمانگاه خيريه امام صادق (ع) از جمله مصوبات مردمي و با نيت خيرخواهانه است که اعضاي شوراي شهر بر هرچه سريع تر اجراي عمليات تکميل و به بهره برداري رساندن آن در انتهاي خيابان مولوي، تأکيد کردند.

 

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ فاطمه اشدري رئيس کميسيون پيگيري و نظارت شوراي شهر در رابطه با اين لايحه توضيح داد: يکي از اهداف مورد توجه ائمه اطهار (ع) رسيدگي به مستمندان و نيازمندان بوده و لايحه مذکور در اين راستا تدوين شده است.
وي با بيان اينکه کليت اين لايحه ايجاد فضاي درماني با اهداف خيرخواهانه در مناطق کمتر توسعه يافته شهر است، افزود: در ساخت مجموعه درماني امام صادق (ع) بيش از 100 نفر از خيرين، بازاريان، مهندسين متخصص شهرداري و نظام مهندسي و پزشکان مشارکت دارندو قرار است اين فضاي درماني به بيماران خاص، هموفيلي، تالاسمي، کليوي، ام اس، سرطاني خدمات درماني ارائه دهد.
اشدري با بيان اينکه ساخت فضاي درمانگاه به همت خيرين صورت مي گيرد، افزود: آنزمان که درخواست اهداء زمين به حوزه علميه مطرح شد، هدف اين بود علاوه بر ارائه خدمات به بيماران خاص، به بيماران نيازمند نيز خدمات رايگان و نيمه رايگان ارائه شود.
وي اضافه کرد: با توجه به اينکه در اين منطقه مرکز درماني و يا بيمارستاني وجود ندارد، درمانگاه امام صادق (ع) مي تواند علاوه بر تحقق رسالت اصلي خود، پاسخگوي نياز مردم منطقه نيز باشد، همچنين اين فضا شرايطي را براي بيماران سرطاني فراهم مي کند که به استانهاي کرج و تهران مراجعه نکنند.
رئيس کميسيون پيگيري و نظارت شورا در ادامه گزارشي در رابطه با چگونگي اختصاص زمين فوق از سوي شهرداري قزوين به مؤسسه حوزه علميه امام صادق (ع) ارائه دادو افزود: اين زمين يکهزارو 500 مترمربع مساحت دارد و کاربري آن اداري و درماني است و شهرداري با تحويل آن، زمين ديگري با همين مساحت به موسسه حوزه علميه خواهد داد.
وي گفت: اين مصوبه در شوراي سوم تصويب و در شوراي چهارم تکميل شد، در حال حاضر 30 درصد کار با اجراي فونداسيون و اسکلت به اتمام رسيده و براي تکميل نيازمند مساعدت خيرين است تا آماده ارائه خدمات درماني به شهروندان شود.
اشدري ادامه داد: نيمه کاره ماندن اين پروژه موجب شده مشکلاتي براي مردم منطقه به وجود بيايد که اميدواريم هرچه زودتر عمليات تکميل و به بهره برداري رساندن آن با مساعدت خيريرن انجام شود.
پايان پيام/1059/آبان93   
 

تصاویر مرتبط