سه‌شنبه ۱۳۹۳/۰۸/۲۷

رئيس کميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر قزوين:

ترويج مطالعه به تقويت ساختارهاي فرهنگي کمک مي کند

رئيس کميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر قزوين گفت: ترويج فرهنگ مطالعه به تقويت ساختارهاي فرهنگي جامعه کمک شاياني خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ حسين صلح جو شهري را پويا و فعال دانست که در راستاي تقويت ويژگيها و پتانسيلهاي ذاتي خود گام برداردو شهر و شهرداري قزوين را در اين راستا پيشتاز دانست افزود: پرداختن به مقوله کتاب و کتابخواني از ضرورتهاي حوزه فرهنگ و از دغدغه هاي اصلي اعضاي شوراي شهر محسوب مي شودو از طرفي، هر شهر با تاريخ، تمدن، علماء، انديشمندان، هنرمندان، فرهنگ و ادبيات، مناسبتهاي سنتي و مذهبي اش شناخته مي شود.

صلح جو با اشاره به پيشرفتي که قزوين در حوزه فرهنگ داشته، تصريح کرد: سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري از جمله نهادهاي فعال در کشور است که در عرصه هاي فرهنگي، اجتماعي و ورزشي پيشقدم بوده و معمولا در همايشهاي مسئولين فرهنگي و رؤساي کميسيون فرهنگي شوراهاي کشور از آن به عنوان سازماني تلاشگر و با برنامه ياد مي شود.

اين عضو شورا در ادامه با اشاره به ساخت مراکز فرهنگي همچون کتابخانه و قرائت خانه در شهر که با اهتمام شوراي شهر و شهرداري قزوين صورت گرفته است، افزود: توسعه اينگونه مراکز در دستور کار قرار داردو در همين راستا در عيد ولايت، کتابخانه مسجد النبي براي استفاده بانوان آماده شد.

رئيس کميسيون فرهنگي يادآورشد: با شروع به کار کتابخانه اميرالمؤمنين تعداد کتابخانه ها و سالنهاي مطالعه سازمان فرهنگي در شهر قزوين به هفت مورد افزايش پيدا مي کند که اين مراکز به صورت ويژه شرايط را براي مطالعه شهروندان فراهم کردند.

وي در ادامه با اشاره به آخرين جلسه کميسيون فرهنگي که با حضور مدير کل نهاد کتابخانه هاي استان برگزار شد، افزود: مطابق قانون شهرداري ها بايد نيم درصد از درآمدهاي مستمر شهرداري به کتابخانه هاي عمومي استان اختصاص پيدا کند که در سال گذشته مبلغ 180 ميليون تومان به اين نهاد خدوم و تأثيرگذار عرصه فرهنگي اختصاص پيدا کرد.

رئيس کميسيون فرهنگي در ادامه گفت: طي شش ماهه نخست امسال نيز 75 ميليون تومان به حساب اين نهاد واريز شده است ولي اختلاف در برداشت از ابلاغيه ها و قوانين موجب شده نهاد کتابخانه ها به اختصاص نيم درصد از کل بودجه شهرداري به اين نهاد تأکيد داشته باشد.

وي گفت: در پايان چلسه مقرر شد که نيم درصد از درآمدهاي مستمر شهرداري به اداره کل کتابخانه هاي استان اختصاص يابد و شهرداري به صورت دقيق و جزء به جزء آمار درآمدهاي مستمر خود را به کميسيون فرهنگي اعلام کند و در صورت دست يابي به نظريه جديد، در جلسات بعدي تصميم گيري به عمل بيايد.

پايان پيام/1054/آبان93  

تصاویر مرتبط